Színház

Mesterkód - Musical

musical

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Vérpezsdítő szerelmi musicallel debütálnak Caramelék.

17 év után újra közös színpadon énekel Caramel és Palcsó Tamás, a Megasztár 2. szériájának két egykori döntőse, ráadásul éppen ott, ahol annak idején a karrierjük elindult, a Budapest Arénában. December 3-án, a Petőfi-bicentenárium jegyében mutatkozik be az a vadonatúj musical, amelynek zenéjét és dalszövegeit Caramel írja, s amelyben Petőfi versei is megszólalnak. A szerelem témáját újszerűen feldolgozó Mesterkód című előadásban ismert és népszerű színészek mellett a hazai popélet kiválóságai közreműködnek.

A 2022. év különleges produkciójának szánják az alkotók a Mesterkód című romantikus musicalt, amely a szerelem örökkévalóságát mutatja be, izgalmas fordulatokon keresztül. Az emberek lelkének adatait gyűjtő és feldolgozó, úgynevezett Lélekstatisztikai Hivatal szerelmi csalódásoktól sebzett munkatársa, akit Palcsó Tamás alakít, megalkot egy operációs rendszert, amit Lélekdonor 2-nek nevez el. A mesterséges intelligenciát, akit Lutter Imre személyesít meg, arra kéri, hogy keresse meg számára a boldogságot, elsősorban a gazdagság révén. Azonban a számítógépes program a szerelmet mutatja az egyetlen lehetséges útnak, és időutazások révén kulcsfontosságú jeleneteket varázsol elő a fiatalember múltjából és jövőből. A boldogságkeresésben részt vesz Nika (Veres Mónika) is, mint Palcsó hivatali kolléganője.

Az előadás egyik üzenete, hogy az adatokra és elemzésekre épülő, gépiesített világunkban mennyire fontosak az emberi kapcsolatok, a valódi találkozások és az érzelmek, amiben a költészet és az őszinteség lehet a kulcs. Az előadást végig kísérik a Lélekdonor című dal motívumai, s közben számos vadonatúj slágert hallhat majd a közönség. A zenét és a dalszövegeket Molnár Ferenc Caramel írja, aki Lutter Imrével hónapok óta dolgozik a dalokon. A történetet a rendező, Olt Tamás és szerzőtársa, Váradi Szabolcs jegyzi. A parádés szereposztás része Szulák Andrea, Trokán Péter és Bakos-Kiss Gábor intenzív jelenléte. A produkcióban két kaposvári színész hallgató, Balaskó Bence és Németh Klára is közreműködik.

A jelmezeket az X-Faktor 5. évadának második helyezettje, a képzőművészettel foglalkozó Horányi Juli tervezi, a díszlet Wilhelm Judit munkája. A szinte csupa ledfalból és animációból álló virtuális díszlet mellett a látványt Fejes Kitty egyedi koreográfiája teszi teljessé, amely attól is különleges, hogy a táncosok mellett színi növendékek is részt vesznek benne. A párbeszédeket Petőfi Sándor szerelmes versei szövik át, a költő jelenkori aktualitását, frissességét és örökérvényűségét bizonyítva, miközben az egymást váltó, humoros, máskor nagyon mély érzéseket előhívó szöveges és zenés részek több ponton is katartikus élményt nyújthatnak majd a nézőknek.

Stáblista:

Hozzászólások

Joseph Barbera 2022 dec. 04. - 18:17:10
Tegnap láttam a Mesterkódot. Azon kívül, hogy nagyon kedvelem Caramel személyiségét, anno nagyon szimpi volt a Megasztárban, ez a darab számomra abszolút középszerű volt. Ráadásul sem Caramel, sem Palcsó Tamás nem színészek, és ez a tény sajnos jelentősen ront a darab élvezhetőségén. Témája szájbarágós, a zenék kissé sablonosak, unalmasak. Igaz, komolyzenei végzettségem miatt talán kritikusabb vagyok az átlag honpolgárnál, de sajnálom: alapvetően unatkoztam. Caramel hangja kellemes, és a sok "röcögtetésről", hajlítgatásról is sikerült leszoknia. Összességében egy kedves jelenség. Ami igazán pozitív, hogy Veres Mónika Nika igazán remek hang, és ugyanezt mondhatom Bakos-Kiss Gáborról is. Valóban intenzív volt a jelenléte, ahogy az ajánlóban is írták. Erre szükség is volt a halovány produkcióban. Egyikőjüket sem hallottam még élőben, de figyelemre méltó tehetségek. Azt azonban végképp nem értem, Németh Klára miért kapott szerepet, mikor egyáltalán nincs hangja? Szerepelt egy olyan hölgy is a produkcióban, akinek itt most nem látom a nevét, sosem láttam vagy hallottam eddig. Szóval összességében egy ekkora produkcióban szerintem húzósabb nevek is "elkéltek" volna. A számítógépes megoldás úgy tűnik elengedhetetlen manapság ahhoz, hogy trendi legyen a darab,bár nem értem, hogy a szemünkbe világító vakító reflektorokra miért van szükség. Az előadás egy részét csukott szemmel voltam kénytelen hallgatni . A díszlet és jelmez olyan hétköznapi volt - a fiatalok mozgáskultúrájáról nem is beszélve- , hogy nem tudom, hová lett az a szakma, hogy koreográfus, jelmeztervező....Igaz, 50 felé járok, de mondhatom, hogy igényes balett előadásokon, precízen komponált zenés-táncos műsorokon nőttem fel, és a visszafejlődés tragikus. Hányaveti, hétköznapi jelmezeket és mozgást látok eleget a villamoson Budapesten. Úgyhogy összességében kissé elkeseredtem, mert ismerősöm, akivel voltam, áradozott, hogy micsoda mondanivaló, micsoda képi világ! Én meg nem értem, hová lett a kultúra, a színvonal...?(Értem én az igyekezetet a Petőfi versekkel, de ennél sajnos több kell összességében a produkcióhoz. )