Színház

Szájbanforgó

táncelőadás, magyar, 2009.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Száj éhes szájat etet. Szájsikoly. Átáramló lehelet.
Tátog. Artikulálatlan. rebeg /karattyol/ valamit. Érthetetlent.
Rebeg. Imát. Könyörgést.
Hús után kap.
Ízleli, elnyeli. Megismeri.

A Szájbanforgó tiszta tánc: a táncoló test erős fizikai áthatottsága által erős energia közvetítésre képes. A Szájbanforgó nem tiszta tánc: egységessége megtörik, szimbólumokkal dolgozó képekre, jelenség színházra vált. A darab a száj pszichológiai vonatkozásait, köznapi funkcióit, szexuális és vallásos, rítusos világát játssza, fűzi, keresztezi.
"A hallás, látás, szaglás, tapintás után szájon át megismerni annyit jelent, teljes közvetlenséggel beengedni. (...) Leltárba vettem mindent, ami szájon ki- és bejárt." (Virág Melinda)
Virág Melinda a tavalyi táncévad felfedezettje. Altera Pars - A Másik érintett fél című első műve, szelíden gunyoros, friss koreográfiája nemcsak kiváló táncosi képességeiről, intenzív színpadi jelenlétéről, hanem izgalmas alkotói gondolatokról is tanúbizonyságot tett. 2002-ben kezdett tánccal foglalkozni a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában, majd 2005-2006-ban a MU Terminál Ösztöndíj Program nagy energiával rajtoló első évfolyamában tanult, ezt követően az újjászerveződő Közép-Európa Táncszínház hívta meg tagjai közé. Táncosként Duda Éva Arénájának párja karjaiba zuhanó szerelemeseként, és a "T.E.S.T. második epizódja eksztatikusan görcsös, egyszerre drámai és érzéki hátkoreográfiájának médiumaként" emlékezetes. 2006 óta rendszeresen dolgozik neves hazai koreográfusokkal - Goda Gáborral és Gergye Krisztiánnal - előadóként és alkotótársként egyaránt.
"Virág Melinda előadóművészi érzékenysége által kiemelkedő táncosa a kortárs magyar táncszínházi szakmának. Hangsúlyos, erős színpadi jelenléte mélységről és szakmai komolyságról tanúskodik. Eddigi munkái nyersen fizikai, ugyanakkor filozofikus megközelítései az élet alapvető kérdéseinek. Kezdő alkotóként a végletes, egyszerre szinte tragikus és nyersen komikus látásmód jellemzi. Az ellentétekből, kontrasztokból kiinduló, a kitörő-elfojtódó nevetés között egyensúlyozó groteszk. Személyes és karakteres mozgásvilágának tudatos és folyamatos kibontása egy új, összehasonlíthatatlan, egyéni stílus megszületése felé mutat." (Goda Gábor, Artus)

A(z) Közép-Európa Táncszínház előadása

Bemutató időpontja:

2009. március 3., Közép-Európa Táncszínház

Stáblista:

Hozzászólások