Színház

Zambra

előadás, 2008.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Zambra a flamenco egyik legősibb formája, melyen leginkább érezhető a mór és marokkói hatás. Visszarepíti az embert a mór Andalúziába, amikor a spanyol és az arab kultúra a legközelebb állt egymáshoz. A három alkotótárs (Amira, La Kati és Salima) tízéves barátságát is összeköti Spanyolországhoz fűződő misztikus vonzódásuk, és művészetük közös kifejezési formája, a tánc. Három különböző karakter, két táncstílus, ezeregy érzelem, mégis számtalan közös pont, melyet az előadás egy folyamatos áramlásként köt össze, bemutatva mindkét tánc gazdag kifejezésmódját. A táncokat nemzetközi zenekarok koncertje fűzi még szorosabb egységbe, így mindkét zenei világot is bemutatva autentikus formában. A flamenco részeket a La Kati Compania Flamenca Sevillában alakult együttes képviselteti, míg az arab zenét a hazánkban műfajában egyedülálló Khalifa együttes (Ének, qanun és keyboard: Ritner Nóra, ének és riq: Ayman Hizeni, oud: Gerzson János, hegedű: Ritner Róbert, cselló: Baráti András) szolgáltatja, erre a két estére Omar Kattan szír-katalán dobos vendégjátékával kiegészülve. A flamenco köztudottan Spanyolország déli részéről, Andalúziából származik. A legtöbb művész úgy nyilatkozik a flamencóról, hogy ez egy életstílus, egy eszköz megérinteni és interpretálni a mindennapos létezést. Így élheti át az előadó és a közönség a "duende-t", varázslatot, a lélek pillanatát. La Kati flamenco táncművészetét Sevillában kamatoztatta és ott alapította meg együttesét, többek között a többszörös díjat nyert Manuel Alejandro Montero gitárművésszel és David Hornillo flamenco énekessel. Koreográfiáival és előadásaival sikeres eredményeket ért el Magyarországon és külföldön egyaránt több itthoni és nemzetközi díj nyertese. Az orientális tánc talán a legősibb női tánc, eredetileg termékenységi szertartás volt, melynek archaikus mozdulataiban a természet "alapenergiái" kelnek életre, mozdulatai kiragadják a táncost térből és időből, s hipnotikus hatásukkal a létezés ősi egységének sejtelmét képesek felkelteni a résztvevőkben. Amira elsőként kezdett el itthon orientális táncszínházi előadásokat koreografálni. A világ számos helyén fellépett több itthoni és nemzetközi díj nyertese. Salima a barcelonai Sehar együttes vezetője, 2005-ben nyerte el a legjobb koreográfus díját.

A(z) Duna Palota előadása

Stáblista:

Hozzászólások