A Nintendo-klasszikus, amit a Twin Peaks inspirált

A The Legend of Zelda alkotója is nézte David Lynch agymenését, meg is lett az eredménye.

A The Legend of Zelda a Nintendo jól ismert klasszikusa, amelyből mintegy 19 játék és számos spin-off, köztük egy tévésorozat és manga-adaptációk születtek. A játék Linket, a Hylia fajhoz tartozó fiatalembert és Zelda hercegnőt követi, aki Hylia istennő halandó reinkarnációja. Együtt szállnak szembe a démonkirály Ganonnal, aki a sorozat főgonosza, de léteznek más történetszálak, időszakok és ellenfelek is.

A széria játékai közül az egyik legkülönlegesebb a The Legend of Zelda: Link's Awakening, mégpedig azért, mert egy valószínűtlen helyről merített: a Twin Peaks lázálomszerű világa inspirálta.

Az 1990-ben debütált, David Lynch és Mark Frost agyszüleményként létrejött Twin Peaks középpontjában a címbéli kisváros állt, ahol a meggyilkolt tinédzser bálkirálynő ügyében Dale Cooper különleges ügynök (Kyle MacLachlan) nyomoz. A Twin Peaks varázsát részben a kisvárost benépesítő egyedi és bizarr karakterek jelentették.

A Link's Awakening volt a negyedik része a játékszériának, és a Twin Peakshez hasonlóan a jövőbeni játékokat is megváltoztatta. Egy interjúban a játék tervezője, Takashi Tezuka elmondta, hogyan inspirálta a Lynch-sorozat a játékkal kapcsolatos elképzeléseit:

"Abban az időben a Twin Peaks meglehetősen népszerű volt. Kevés karaktert követhettünk benne egy kisvárosban... Így amikor a Link's Awakeningre került a sor, olyasmit akartam készíteni, ami bár elég kis léptékű ahhoz, hogy könnyen érthető legyen, mégis mélyre hatoló és karakterisztikus."

A Link's Awakening pontosan ilyen is lett. Beilleszthető volt persze az előző játékok sorába, de volt benne egy plusz szeszélyesség, ami kiemelte a többiek közül. Nemcsak a játékmenet, hanem a karakterek és maga a világ is különleges volt.

A játék egyedülálló volt abban is, hogy nem Hyrule földjén játszódott, és Zelda hercegnő sem szerepelt benne. Ehelyett úgy kezdődik a sztori, hogy Link egy Koholint nevű szigeten ébred, amelyet egy Szélhal (Wind Fish) nevű istenség őriz. Miután visszaszerezte a kardját, egy titokzatos bagoly (véletlen lenne?) szólítja meg, aki közli vele, hogy a Szélhalat csak úgy ébresztheti fel, ha megtalálja a szirének nyolc hangszerét.

A hatodik hangszer után kutatva Link egy falfestményre bukkan, amelyből az derül ki, hogy a sziget csupán egy álomvilág, amelyet a Szélhal hozott létre. Ezt a bagoly gyorsan #fakenews-nak minősíti, és azt mondja, hogy csak a Szélhal tudja megerősíteni vagy cáfolni az ilyesmit, majd arra biztatja Linket, hogy folytassa útját.

Miután Link győzedelmeskedik, kiderül, hogy a titokzatos bagoly a Szélhal szelleme, aki megerősíti, hogy Koholint szigete valójában csak egy álom. Bár a Twin Peaksben nem minden álom, a hangulata egészen (rém)álomszerű, így elég egyértelmű a kapcsolat.

via: Collider