Az egyik legikonikusabb karakter után a B-filmek sztárja lett

Treat Williams gyakorlatilag az első filmjével a csúcsra ért, ő volt Berger a Hairben. Azóta viszont szinte csak tévéfilmekben látni.

Kevés annyira furcsa színészi karrier van, mint a most 64 éves Treat Williamsé, aki viszonylag későn, de gyakorlatilag az első filmjével berobbant, utána viszont azzal vált híressé, hogy mennyire gyenge filmekben kap szerepeket.

Ő volt az 1979-ben készült Broadway-adaptáció, a vietnámi háborúról és a hippikről szóló kultfilm, a mai napig idézett Hair főszereplője, a lázadó Berger. A film idején 28 éves Williams alakítása erős, az egész film borzasztó meghatározó lett, Williams pályáján viszont nem sokat segített. A film másik két nagyon fontos szereplője, John Savage és Beverly D'Angelo is jobban tudta kamatoztatni a Hair sikereit, mindketten egy rakás jó és kevésbé jó mozifilmben kaptak szerepet.

Ezzel szemben Williams az elmúlt évtizedekben leginkább arról lett híres, hogy elképesztő mennyiségű tévéfilmben szerepelt, amik nagy része nyilván elég megkérdőjelezhető minőségű. Alig 30 éves pályafutása alatt több mint 100 filmet forgatott, ez évig nagyjából 3 filmes átlag, ami elképesztő munkabírásról tesz tanúbizonyságot, ugyanakkor azt is jelzi, hogy ezek a filmek azért nem lehetnek olyan nagyívű alkotások.

Sőt, ha hozzávesszük még ehhez, hogy visznylag rendszeresen játszik színházban is, sőt gyerekkönyveket is írt már, arra juthatunk, hogy tényleg alig maradhat ideje a forgatásokra. Persze, voltak jobban sikerült filmes szerepei, mint a Volt egyszer egy Amerika..., Az ördög maga, vagy éppen a 127 óra, de mindegyik filmnél érdemes kiemelni, hogy Williams általában másodvonalbeli mellékszereplőket alakított a filmekben, rendes főszerepek tényleg csak a tévéfilmekben jutnak neki.

Ezek között olyan címeket találunk, mint a minden bizonnyal nagysikerű Piton 2., a várhatóan végig feszült és izgalmas A félelmek iskolája 4: A vér kötelez vagy mondjuk a címe alapján igazi érzelmes dráma, ami sokat mond az emberi lélek rejtlemeiről, a Fogadkozások és hazugságok (Széttört ígéretek) című alkotás.

Annak köszönhetően, hogy ennyi kifejezetten rossz filmben szerepel, azt mindenképpen elérte Treat Williams, hogy baromi sokat van képernyőn, hiszen ezek azok a filmek, amiket a tévécsatornák könnyedén beilleszthetnek néhány parlagon heverő reklámblokk közé a nap gyakorlatilág bármely szakaszában.

Ha Treat Williams-hiányban szenvednél, akkor az egyik legújabb filmjét, a Jurassic várost ajánlanánk, ami legalább olyan gagyinak tűnik, mint a címe, gyakorlatilag a Jurassic Park második részének kisköltségvetésű remake-je, arról szól, hogy borzasztó CGI-dinoszauruszok lepik el Los Angelest, az emberek pedig próbálják felvenni velük a harcot.