Egy tenyér, ha csattan

Íme egy elképesztően vicces és izgalmas akciókomédia onnan, ahol minden pofon ered, vagyis Hongkongból, amely egyben tiszteletadás az olyan nagy mesterek előtt, mint Bruce Lee és Charlie Chaplin!

A film készítői, élükön a hongkongi rendező-színész-író-producer csodagyerek Stephen Chow-val, minden bevetettek, amit ma az akciófilmek és a vígjátékok világában törvényesen bevethető – nem riadtak vissza semmitől. Itt aztán tényleg minden megengedett a hagyományos harcművészet és a leglátványosabb számítógépes trükkök mellett a stílusparódiától a régi mesterek előtti legőszintébb tiszteletadáson át az átszellemült bohóckodásig és a legkeményebb akcióig.

Már a film első perceiben egy véres bandaháborúba csöppenünk a harmincas évek végi Sanghajban, ám az igazi leszámolás nem a különböző triádok közt zajlik le, hanem a legnagyobb banda, a Baltások és a szegénynegyed korántsem félős és egyáltalán nem higiénikus lakói között. Aki pedig mindezért felelős, egy piti szélhámos, meg nagydarab, de teljesen ártalmatlan barátja, akik ügyetlenkedésükkel csendes kung-fu mestereket és mindenre elszánt bérgyilkosokat ugrasztanak egymásnak, hogy aztán tényleg mindent elárasszon a pofoneső!

Senkit ne tévesszen meg a helyenként teljesen elfajuló bohóckodás, mert a legapróbb részletet is gondosan kidolgozták és a legkisebb szerepekben is igazi veterán harcművészeket láthatunk. A rosszkülsejű háziurat játszó Wah Yuen annak idején Bruce Lee dublőrje volt, ma világhírű harcművész koreográfus, ronda, láncdohányos neje, Qiu Yuen pedig Hongkong ünnepelt dívája és akciósztárja volt. A film legnagyobb vonzereje azonban mégiscsak az, hogy egy igazi old school darab. Felépítésében, látványvilágában, párbeszédeiben és persze harcjeleneteiben a hatvanas-hetvenes évek klasszikusait idézi, és felvonulnak benne a régi kung-fu filmek legszebb elemei, az ártatlan öregember külsejű vérszomjas gyilkosok, suhogó köntösök, no meg az olyan halálos technikák, mint a tigriskarom, a daruállás és a részeges majom!