Rózsaszín párduc

Igazán gazdag örökséggel gazdálkodhattak az MGM vagyonkezelői. A hatvanas években még nagyhatalomnak számító stúdiónak Blake Edwards, az éppen aranykorát élő vígjátékrendező 1963-ban szállította le a Rózsaszín Párduc című krimi-komédiát (sokkal inkább komédiát, mint krimit), mely már a főcím előtt különleges ínyencséget kínált a közönségnek.

Henry Mancini ma már klasszikusnak számító főcímzenéje és a filmet felvezető rövid rajzfilmes betét olyan tökéletes kedvcsinálónak bizonyult a főműsorszám előtt, hogy a későbbi rózsaszín-filmek sem lehettek meg nélküle. Ahogy a főszerepet alakító zseniális komikus, az utánozhatatlan Peter Sellers nélkül sem, aki Clouseau felügyelő szerepében olyan tökélyre fejlesztette a porcelánboltba tévedő elefánt burleszkmutatványát, hogy az sokak szerint felért a némafilmek klasszikusainak legjobb pillanataival. 1980-ban bekövetkezett haláláig Sellers öt alkalommal ragasztott bajszot és vette magára elmaradhatatlan akcentusát és ballonkabátját (a hatodik Pink Panther-film korábban filmre vett, de az előző részekből kimaradt jelenetek összeollózásával készült), méltó utódjának megtalálása tehát nem kis kihívás elé elállította a sorozatot mindenképpen folytatni kívánó producereket.
Hogy valóban istenkísértéssel felérő feladatra vállalkoztak, az, ha máshonnan nem is, A rózsaszín párduc fia 1993-as bukásából minden érdekelt számára világossá vált. Sem az infantilis Clouseau-csemetét alakító Roberto Benigni, sem a Blake Edwards-féle hagyományok nem lendítettek sokat a produkción, mely olyan csúfosan elhasalt a mozi-pénztáraknál, hogy az elkövetkező évtizedben senki sem mert hozzányúlni a szériához.

A 2006-os esztendő mindenképpen fordulópontnak számít a hosszú ideje tetszhalott sorozat életében, a régi gárda helyére ugyanis teljesen új versenyzők kerültek. A felállás persze maradt a régiben: Mancini-főcímzenéje, az eltűnt gyémánt után nyomozó kétbalkezes-lábas detektív sztorija és a jól ismert akcentus is az eredetiből lett átemelve, a 2006-os verzió abszolút sztárja azonban a Smart autójával is balesetveszélyes Steve Martin lett, aki mostanában számos családbarát vígjátékban bizonyította, hogy szülői felügyelet nélkül sem ártalmas az alsó-tagozatra.

Az újrafazonírozott Rózsaszín Párduc, mely van olyan jó, mint Chevy Chase kilencvenes években produkált vígjátékai, Martin mellett még számos vendégszereplő sztárral is kedveskedik a családi mozik szerelmeseinek: a színészek közül Kevin Kline és Jean Reno, a sztárok közül pedig Beyonce és Jason Statham bohóckodnak mindannyiunk legnagyobb örömére.