Vénasszonyok nyara

Gianni hatvan felé járó magányos római férfi, mindennapjait az anyja gondozásával tölti. Anyagi problémái miatt elvállal két napra egy másik idős hölgyet is, de érkezik pluszba még két öregasszony.
A film tehát harsány vígjáték is lehetne, de mégsem az, ami leginkább a főszereplő és író-rendező Gianni Di Gregorio művészi alkatából következik. Figuráit nem azért tereli egy helyszínre, hogy a félreértésekből és érdekellentétekből adódó labdákat lecsapja, s az alaphelyzetet sem a cselekmény kiindulópontjának tekinti, inkább magukat a figurákat tartja lényegesnek.

Gianninak nemhogy nincsenek terhére a 90 év körüli asszonyok, minden mozdulatában ott van a szeretet és tisztelet. Ám mindezt nem a kötelező udvariasság mondatja Di Gregorióval, a rendező inkább ironikusan, egy kis éllel beszél az öregedés elutasításáról és a fiatalság iránti nosztalgiáról. Kifejezőek és őszinték a Giannit magányosan ábrázoló pillanatok, alig tudunk róla valamit, csak találgathatunk felőle.

Di Gregorio első rendezésének végeredménye személyes és szeretetteli, időnként megkapó mű, filmként azonban sajnos nem állja meg a helyét, inkább a rendező szép és emberséges gondolatainak gyűjteménye.