Vérszagra gyűlés az Eötvös utcában

Ha jó lokálpatrióta módjára onnan nyitok, hogy megint Budapesten forgattak egy hollywoodi filmet, azzal nem mondtam semmit. Szendvicsezett már a mi lefüggönyözött Ikarusunkban Brad Pitt, Robert Redford és Eddie Murphy is, más kérdés, hogy mindkét kémfilm (Spy Game, I Spy) alaposan megbukott a végelszámolásnál. Talán ezen okulva az Underworld című vérfürdő készítői csak kódolt képekkel utalnak a kies magyar fővárosra, úgyhogy minden (baki)vadász csőre töltött távcsövessel üljön be a nézőtérre.

Jómagam odáig jutottam el, hogy kétszer tisztán kivehető az Eötvös utca felirat, a derék hatodik kerületi polgárok bizonyára örömmel fogadták az éjszakai útlezárásokat és autós üldözéseket. A vágószoba mélyén azért egy furfangot csak bevetettek: a harmadik Eötvös utcai száguldásnál ravaszul megfordították a szalagot, így a rendőrmerci az actu sövtöE nevű sikátoron villog végig, nem számolva az agyafúrt magyar közönséggel, illetve a hátsó ülésen ingjét-gatyáját szétrepesztő vérfarkassal. Harsány moraj fogadta a bemutatón Kate Beckinsale baljós sétáját a belvárosi Fregatt söröző sarkán, de a szép színésznő aranyszínű helyett végül vérvörös italt nyeldekelt. További megfigyeléseket várok szeretettel.

Ami a sztorit illeti, az (egyaránt hangulattól függően átváltozó) vámpírok és a vérfarkasok ősidők óta irtják egymást, az egyszerű humanoidoknak ebben a háborúban sajnos nem osztottak lapot, hacsak az uzsonna-szerepkört nem tekintjük annak. A 121 perc zöme azzal telik, hogy a szerzők valamiféle magyarázatot igyekeznek eszkábálni a képtelen alaphelyzethez. Végül csak összeáll a kép, a vérzivatar családi drámává simul, mialatt a háttérben olcsó díszletek és méregdrága animációk követik egymást. A werewolf = bűnöző utalás még összeáll, a vérszopók viszont hol zsabós kosztümben, hol mátrixos malaclopó kabátban bukkannak fel, ami állítólag üti egymást.

És Görög Zita. A remekül menedzselt tévémodell - akinél Beckinsale még neonkék szemekkel is mutatósabb - csakugyan felbukkan a szörnyű csetepaté egyik mellékszálában, de gazdasági megfontolásokból nem szólal meg, és a vásznon töltött 14. másodpercében lemészárolják. Budapesthez hasonlóan tehát a magyarság is kissé alul van reprezentálva, a balsors ezúttal kétméteres vadállatok képében tépi a mieinket. De sebaj, lesz itt még nappali forgatás, jövedelmező útlezárás, nem kell a sarokba hajítani a lefüggönyözött büféikarust.