Csapnivaló filmek, amik irtó sok pénzt hoztak

Van olyan, hogy minden egyes kritikus utál egy filmet, de olyan márkára vagy alapötletre épül a produkció, hogy hiába a fanyalgás mégis rengetegen nézik meg és van úgy is, hogy a nézők egyszerűen mást gondolnak, mint a kritikusok.

Faterok motoron (2007)

Úgy tűnik, a közönség nagyon szereti azokat a filmeket, amelyek egy rakás középkorú pasasról szólnak, akik motoroznak, de közben cseppett sem kemény motorosok. Nem is nagyon történik velük sok, néha kellemetlen helyzetbe hozzák magukat, kicsit összevesznek, a tábortűznél ülnek, aztán megint jóban lesznek. Ez a Tim Allen, John Travolta, Martin Lawrence és William H. Macy főszereplésével készült családi vígjáték az összes negatív kritika ellenére

a nyitóhétvégén az első helyet szerezte meg, és több mint 100 millió dollár bevételt hozott az észak-amerikai pénztáraknál,

végül világszerte 253.6  millió dollárt termelt ki – 60 milliós költségvetéssel. Ilyen profit mellett még az is hasonló meglepetés, hogy  nem készült el a Faterok motoron 2! De most komolyan, Tim Allen motoron keménykedik?

Forrás: Forum Hungary

Nagyfiúk (2010)

Adam Sandler valószínűleg pont a Faterok motoron sikerén felbuzdulva csinálta meg a „középkorú férfiak egymással baromkodnak, hogy ne kelljen valódi problémáikkal szembenézniük” téma saját verzióját. Ehhez fogta a saját haverjait - Kevin James, David Spade, Rob Schneider és Chris Rock -, és mivel ő eléggé lusta, lemondott a motorokról, és megelégedett egy folyóparti üdülővel. A sztori nagyjából ennyi,

a haverok felváltva alázzák meg magukat, a feleségek meg nézik,

más nincs is, csak találomra összehordott gyenge, összekacsintós poénok egy rakáson. A meglepetés ehhez képest az, hogy 80 millió dolláros költségvetésű film – vajon mi került ezen ennyibe? – összesítésben 271.4 millió dollárt hozott, és megéri Sandler haverjának lenni, mert a színész mindegyiküket egy vadiúj Maserattival lepte meg. Lett is folytatás!

Forrás: InterCom

 

Az utolsó léghajlító (2010)

 

M. Night Shyamalan, akkor készítette el az animációs Avatar-sorozat élőszereplős verzióját, amikor még nem tudtuk, hogy túl van a csúcson: ez a bemutatót követően derült ki. A Michael Dante DiMartino és Bryan Konietzko által készített Avatar: Az utolsó léghajlító című rajzsorozatot a káprázatos világa és a lenyűgöző akciójelenetei miatt imádják világszerte, amit Shyamalan nyilvánvalóan nem értett meg, amikor 2010-ben elkészítette az egész estés filmverziót. Ami mintha csak annyiból állna, amire a rendező fejből emlékezett, miután elolvasott pár mondatot a klasszikus sorozat Wikipédia-oldalán, de

az is lehet, hogy a műfaj áll tőle nagyon távol.

A jutalma a forgatókönyvnek, a rendezőnek és a főszereplőnek járó Arany Málna lett, plusz még a „Legszemkínzóbb 3D-használat” díját is behúzta. Ezek után némileg meglepő, hogy a 150 millió dollárból készült produkció nem lett bukás, sőt, világszerte $319 milliót hozott, ami szép összeg – viszont a tervezett folytatásokat így is lefújták.

Forrás: UIP

 

Hupikék törpikék (2011)

Íme, a legjobb példa arra, hogy csak azért, mert valamit technikailag tökéletesen meg lehet valósítani CGI segítségével, nem jelenti azt, hogy abból filmet is kéne csinálni. Felbuzdulva a többi félig élőszereplős szörnyűségek, mint a Garfield és az Alvin és a mókusok sikerén készült Hupikék törpikéket a kritikusok a földbe döngölték és különösen ostobának találták - Hank Azaria Hókuszpókként különösen irritáló volt -, de a családok körében sikert aratott.

A filmnek sikerült felülmúlnia a forgalmazó a Sony becsléseit,

a nyitóhétvégén az első helyen debütált, és végül jóval több mint félmilliárd dollárt hozott össze világszerte. A 2013-as folytatás lényegesen rosszabbul teljesített, több mint 200 millió dollárral kevesebbet keresett, mint elődje, a harmadik film, a Hupikék törpikék: Az elveszett falu pedig még rosszabbul sikerült. Ennek ellenére bizarr módon a három film együtt így is elérte a megdöbbentő 1 milliárd dolláros határt.

Forrás: InterCom

 

Die Hard - Drágább, mint az életed (2013)

Bruce Willis karrierjének lejtmenete sokak szerint már a 2007-es Die Hard 4.0-val és a 2010-es Két kopperrel elkezdődött, onnan még vissza tudott jönni az akciófilmes zsáner élvonalába Stallone Expendables-filmjeivel, de a Magyarországon forgatott Die Hard 5  borzalmas rosszra sikerült - az már az élet kegyetlen tréfája, hogy az időközben megjelent betegsége miatt valószínűleg nincs esélye arra, hogy szépítsen. Régi ismerősünk, John McClane ezúttal Moszkvába utazik, miután megtudja, hogy a fiát letartóztatták – nyilván azért, mert beépített ügynökként dolgozott. Nyilván nem sokat segített, hogy a köztudottan pocsék színész Jai Courtney játszotta az ifjabb McLane-t, akivel Willis sehogy sem találta meg a közös hangot, ahogy

a csapnivaló, trehányul összedobott történet sem javított a filmen.

Mindenki egyetértett abban, hogy az ötödik film a széria abszolút mélypontja – ami így is több mint megtriplázta az eredeti büdzséjét, vagyis 92 millióból csinált 304,6 millió dollárt.

Forrás: InterCom

 

Tini nindzsa teknőcök (2014)

Michael Bay egy időben kifejezetten a 80-as és 90-es évek kedvenc játékaiból csinált pénzt, illetve filmeket, és a Transformers széria mellé becsúsztak a Tini nindzsa teknősök is. Azt persze lehetett tudni, hogy a film nem lesz jó, és azt is, hogy ettől még sok pénzt fog hozni, mert lehet Bayt szidni, de akkoriban

nagyon volt szeme ahhoz, hogyan lehet rendkívül jövedelmező franchise-oket felépíteni.

Annak ellenére, hogy 2014 egyik legrosszabbul kritikákat kapó filmje volt, a TMNT-nek csaknem félmilliárd dollárt sikerült keresnie világszerte – igaz, a költségvetése sem volt szerény a maga 125 milliójával. A folytatás, a Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékból (2016) már valamivel jobb kritikákat kapott, viszont jóval gyengébben muzsikált, de a két film anyagi sikernek köszönheti a létét a most bemutatott, Bay verziójánál sokkal viccesebb Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz is.

Forrás: UIP

Suicide Squad - Öngyilkos osztag (2016)

Lehet azon agyalni, mi ment félre a rendkívül ígéretes alapsztorival, ami gyakorlatilag a Piszkos tizenkettő szuperhősökkel, akik eredetileg szupergonoszok, de minek? Nyilván nem segített, hogy a marketingkampányt Jared Leto Jokerére építették fel, aki aztán alig szerepelt a filmben, de a lényeg, hogy David Ayer rendező

képtelen volt összefogni ennyi, amúgy ígéretes  karaktert és történést,

szét is esett az egész, és a kritikusok is darabjaira szedték a filmet.  Leto megkapta a legrosszabb színésznek járó Razzie-jelölést (de a filmet a legrosszabb forgatókönyvért is jelölték), miközben a DC szupergonosz brigádja nem sokkal később elhozta a legjobb smink Oscar-díját. A brutális 175 milliós költségvetés mégsem veszett kárba, mert  a film 746.8 millió dollárt hozott, ami gyaníthatóan egyedül a Harley Quinn alakító Margot Robbie-nak volt köszönhető, mert leginkább rá gerjedtek a nézőt – mondjuk ő jól is nyomta.    

Forrás: InterCom