Elfelejtett sci-fik, amiket halál gagyi filmek nyomtak le

Itt van Brad Pitt és Ryan Reynolds óriási buktája, ami még a Holdról is látszik.

Volt már szó a 9 legparább sci-fi-ről, mióta létezik a mozi és VHS.  De megemlékeztünk már a legjobb alulértékelt sci-fi sorozatokról is. Most viszont azok a tudományos fantasztikus alkotások kerülnek terítékre, amik jók ugyan, de sajnos rosszkor,  nagyon rossz ellenféllel szemben kerültek moziba. Az egyik ilyen Brad Pitt kicsit szomorkás űrutazása. A filmről lehetett tudni, hogy elég sok dolgot átvett a nagy klasszikusoktól. Mint kiderült: ez kevés. És még Brad Pitt se tudja elvinni a hátán a történetet.  Az Ad Astrának a nem éppen egyöntetűen pozitív visszajelzések mellett még valamivel szembe kellett néznie: egy egekig hype-olt, brit, kosztümös drámasorozattal, ugyanis egy időben volt premierje a Downton Abbey-filmnek. Erről sokkal jobb vélemények születtek, mint Brad Pitt sci-fi-jéről. 

Így vagy úgy, de az Ad Astra a 90 millió dolláros büdzséjét épphogy ki tudta termelni. 127 milliót hozott a kasszáknál. 

 

Joaquin Phoenix letett egy nagyon mély, érzelmes drámát A nő című filmmel. Az operációs rendszerébe beleszerető férfi története meg is ért egy legjobb eredeti forgatókönyvnek járó Oscar-díjat. Meg mellé még pár szép jelölést. De mit nem kapott ezen kívül? Hát mozijegyre váltott megbecsülést a nézőktől.

A nyitó hétvégén 260 ezer dollárt termelt. A magyarázat rém egyszerű: 2013 decemberében a nézők inkább ültek be a Hobbitra, mint erre. De nem Peter Jackson filmje adta az övön aluli ütést Spike Jonze Oscar-díjas alkotásának, hanem a világ egyik legjobb vígjátékának a második része.

Ekkor került mozikba a Ron Burgundy: A legenda folytatódik című film, ami már a nyitó hétvégéjén pofán röhögte A nőt azzal, hogy simán zsebre tett 20 millió dollárt (ami A nő gyártási költségével és a teljes bevétel felével egyenlő).

Az még valahol oké, ha a maga nemében egy legendás vígjáték ver el egy amúgy jó ötletet, de azt már nehezen lehet kidumálni, ha a filmed kikap egy igazi, hamisítatlan, jó kis Adam Sandler-filmtől. Ez történt a Tűzgyűrűvel, ami nem lett akkora bukta, hisz készült belőle második rész is, de tény, hogy nagyobbat is kaszálhatott volna, ha az emberek jelentős többsége nem inkább a szomszéd teremben vetített filmet választja, ami történetesen a NAgyfiúk 2. volt. Nem volt nehéz megjósolni, hogy mi lesz a végkimenetel, hisz már a premiert megelőzően is születtek olyan cikkek, hogy Adam Sandler lenyomhatja a Tűzgyűrűt. És hiába az éppen nem túl építő jellegű kritika, hogy a NAgyfiúk 2. már nem is film,  ettől még simán ellehetetlenítette a nagy robot a fura lények csihipuhiját.

ok és 

 

Míg ezek a sci-fik azért nem tűntek el teljesen, hála a sok tévés ismétlésnek, akad azért pár, ami megmaradt a hardcore rajongók kultfilmje státuszban. Ilyen a Dark City, ami okkal szerepel a 

7 legelborultabb sci-fi,

8 alulértékel űrlényes sci-fi-fi, amit érdemes pótolni és

George R.R. Martin 10 kedvenc fantasy-je között.

A Dark City ezeken kívül nem tehet sok mindent zsebre. Talán ennek a filmnek volt a legnagyobb balszerencséje a premiert illetően, mivel minden idők egyik legnagyobb bevételét hozó filmjével sikerült szemben mennie. Még akár lehetett volna némi sansza is, hogy talán majd többen lesznek azok, akik kevésbé kíváncsiak Jack és Rose évődésére egy süllyedő hajón, de ez nem jött be.

A Dark Citynek az volt a Titanic, ami a Titanicnak a jéghegy: egy elkerülhetetlen, végzetes csapás, ami leküldi a mélybe.

 

A Sorsügynökség még csak ennyi figyelmet sem kapott. Matt Damon filmjéről anno azt írtuk, hogy ez a legrosszabb Philip K. Dick-adaptáció.  Egy próbát megért volna talán, csakhogy annak idején még az is nehezítette a film sorsát, hogy az év legnagyobb animációs filmes durranásával állt szemben, a Rangóval, ami aztán meg is nyerte a legjobb animációs filmnek járó Oscar-t. (Ami azért is érdekes, mert ez nem egy Disney vagy egy Pixar-film) A Sorsügynökség létezése legfeljebb fizetési csekk formájában maradt fenn Matt Damon 2010-es adóbevallásában. 

 

Végül még  egy film, ami sokkal több kreditet érdemelne annál, mint ami kijárt neki: az Élet. Minden spoiler nélkül így lehet a legjobban jellemezni a filmet: 

Furcsa módon nincs negatív szereplő Calvinen kívül, és nincsenek rossz emberi döntések sem. A film nem is akart mást, egy icipicit elgondolkodtató és elég izgalmas ujjgyakorlatot a témában a megfelelő sci-fi klisékkel, egy nagyon pofás és részletgazdag űrhajóval, illetve, ha nem is túl eredeti, de nem elcsépelt fordulatokkal.

Ezért is jó lett volna, ha az emberek ezt nézik, nem pedig a sokkal gagyibb Power Rangerst

 

Egy említést még megér A holnap határa is, ami nem lett totál bukta, de hiába várja sok rajongó a második részt, szinte több, mint valószínű, hogy azért nem rendelték be egyből a folytatást, mert olyan film rabolta el a bevételt tőle, mint a Csillagainkban a hiba.

De Ethan Hawke se járt túl jól a maga fura időutazós filmjével, az Időhurokkal, amiben még a csavarnak is van egy csavarja. A nézők nem akartak egy nehezen követhető filmet nézni, inkább a kő egyszerű Elrabolva lezáró részét választották.