Még a Halálcsillagnál is pusztítóbb, ahogy reklámokat ékeltek a Star Warsba

Obi-Wan a legváratlanabb helyzetekben iszik egy jéghideg sört.

A termékelhelyezés egy régi reklámtrükk a filmekben, gondoljatok csak arra, mennyi Coca-Cola automatát látni egy alkotásban. Ezt lehet ügyesen, vagy ügyetlenül, arcba mászó módon csinálni, mint mikor egy kocsi a kamera előtt áll meg, és szinte kiböki a szemünket az emblémája. De az valami mélységesen megdöbbentő, amit egy chilei reklámügynökség csinált, amikor a Cristal sört hirdették a tévében. Az történt ugyanis, hogy

nem zökkentették meg a Star Wars dramaturgiáját holmi reklámszünettel, hanem beleépítették a sörreklámot a filmbe.

Konkrétan, mintha a szereplő eredeti mozdulatsorának a folytatása lenne, ahogy magához vesz egy hideg sört a jégről.

Az alábbi, twitterező (most már X) által talált felvételen Obi-Wan Kenobi (Alec Guinness) és Luke Skywalker (Mark Hamill) dumálnak éppen az első Star Wars-ban. A felvétel a 2003-as, chilei tévéadásól készült, és azt látjuk, hogy Obi-Wan egyszer csak kinyit egy ládát, ami tele van Cristal sörrel, és kivesz egyet, majd felharsan a szignál és bekúszik az ital emblémája.

Hasonló történik akkor is, mikor az idős Jedi mester beszivárog a Halálcsillagba, ahol nyilván jobb dolga sincs, mint sört vedelni.

A Jedi visszatérben pedig Palpatine császár italozik békésen, ráadásul fel sem kell állnia egy doboz sörért, az Erő segítségével magához vonzza:

Igazából ezek kifejezetten ötletes reklámok, amik több díjat is nyertek, és természetesen az internet népét is beindították:

Az elveszett frigyláda fosztogatói

A Gyűrűk Ura

Dűne

A nyolcadik utas: a Halál

Hetedik

 

(via Uproxx)