Rettenetes családok a filmekben

Karácsony környékén gyakran szabadulnak el az indulatok az összezártság miatt – de ha megnézzük ezt a listát, megnyugodhatunk, hiszen még mindig jobb saját családunkkal karácsonyozni, mint ezekkel a szörnyűséges filmbeli famíliákkal.

Amerikai szépség

Az apa zsarolással szerez magának zsíros végkielégítést, majd elfüvezget a garázsban, miközben nem is olyan diszkréten csorgatja a nyálát egy 16 éves lány után; az anya nyíltan csalja a férjét a kollégájával, a tinilány pedig egyre közelebb kerül pszichopatagyanús iskolatársához, és egy teljesen felesleges mellnagyobbítás a leghőbb vágya. Sam Mendes annak idején hatalmasat szólt, öt Oscar-díjat nyert filmje

sikerrel rántja le a leplet a csinosra nyírt kertvárosi kulisszáról,

közben pedig fekete humorral és megrázóan mutatja meg, hova vezethet egy teljesen átlagosnak, sőt, hunyorítva akár boldognak tűnő család elidegenedése és szétesése.


Star Wars-filmek

Az első Csillagok háborúja-moziban a Skywalker név még egyet jelentett a jósággal és a hősiességgel, de a folytatásokban és előzményfilmekben egyre több ronda dolog derült ki az űrbéli famíliáról. Főleg, miután megtudtuk, hogy Darth Vader nem más, mint Anakin Skywalker, Luke és Leia apja, aki látszólag meg akarja ölni a saját fiát, majd át akarja állítani őt is a sötét oldalra. Az ártatlannak tűnő Luke kétszer is megcsókolja a testvérét (mondjuk ebben tényleg ártatlan, de akkor is!), majd meg akarja ölni a nő gyerekét, azaz saját unokaöccsét. Az unokaöcsről, Ben Solóról, Anakin unokájáról szólva: a legújabb filmek tanúsága szerint ő is elég problémás figura, hiszen Vader nyomdokaiba lép, és megöli a saját apját, Hant.


Augusztus Oklahomában

A Gyilkos Joe szerzőjeként is ismert drámaíró, Tracy Letts a sötét szatírában találta meg magát, így lefogadhatjuk, hogy ez a darabja, amin ez a sztárokkal (Meryl Streep, Julia Roberts, Juliette Lewis, Benedict Cumberbatch stb.) megpakolt film alapul, sem egy boldog családot mutat be. Épp ellenkezőleg: az alkolholproblémákkal küzdő apa az öngyilkosságba menekül a gondok elől, a szájrákos, amúgy sem épp könnyű természetű anya rákap a drogokra, az egyik nővér és az anya átharapni készül egymás torkát, a másik nővér vőlegénye megpróbálja molesztálni az unokahúgát, a harmadik nővér pedig összejön az unokatestvérével

– hogy a végén meg cifrább, egészen tragikus dolgok derüljenek ki valódi kapcsolatukról.


Családi üzelmek

Ebben a Jason Sudeikis, Jennifer Aniston, Emma Roberts és Will Poulter főszereplésével készült fergeteges komédiában ugyan a középpontban álló Millerék nem igazi család, de annak adják ki magukat, és rettenetesek, szóval úgy gondoltuk, beleférnek a válogatásba. A családfő, David ugyanis kisstílű dealer, aki nem tud elszámolni a rábízott anyaggal, ezért kénytelen áthozni egy nagyobb szállítmányt Mexikóból – ennek során pedig másokat is bajba kever. Az anya sztriptíztáncos, a nagylány ügyeskedő hajléktalan, a fiú pedig egyszerűen csak egy szerencsétlen tökkelütött. A Családi üzelmek zsenialitása pedig többek közt abban rejlik, hogy ennek ellenére mindvégig drukkolunk ennek a csupa antihősből álló társaságnak.


A texasi láncfűrészes mészárlás

Listánk összes filmje közül talán Tobe Hooper horrorklasszikusa mutatja be a legrettenetesebb famíliát – Sawyerék ugyanis

nem csak átvitt értelemben szörnyetegek.

A családi összetartással ugyan a legkevésbé sincs probléma az esetükben, hiszen nagyon közel állnak egymáshoz, és bármilyen probléma esetén azonnal összezárnak, viszont kedvenc elfoglaltságuk a gyilkolás és a kannibalizmus, amit elég gyakran gyakorolnak: valahányszor valaki belép a birtokukra. Ezek után persze azon már nincs is semmi csodálkozni való, hogy egészen természetes a köreikben, hogy a láncfűrészforgató Bőrpofa emberi bőrből varrt maszkot visel az arcán. Ilyen előzmények után nem túl meglepő, ha eláruljuk: a családtagokkal való találkozást nem sokan élik túl.


Tenenbaum, a háziátok

Wes Anderson gyakran mutat be diszfunkcionális családokat, és bár mindezt rendkívül szórakoztató módon teszi, azért tény, ami tény: Tenenbaumékat és a rendező többi famíliáját elég nehéz lenne elviselni a való életben. A csupa fekete bárányból álló család tagjai hiába zsenik valamilyen területen egytől egyig, neurózisuk képtelenné teszi őket a normális életre. Minderről persze a pátriárka, a család mellől lelépő, halálos betegséget hazudó, mindenkivel ocsmányul bánó Royal Tenenbaum tehet. De azért a mostohahúgába beleszerető fiú, a részeges aranyifjú és a gyermekeit betegesen túlféltő anya sem semmi!


Reszkessetek, betörők!-filmek

Mindenki imádja a rosszcsont kis Kevint, akinek az alakja megkerülhetetlen ilyenkor az ünnepek környékén; és a nagy kacagások közepette bizony könnyű megfeledkezni róla, hogy az egész vígjáték magját az az elképesztő szülői felelőtlenség szolgáltatja, hogy a kisfiú édesapja és édesanyja egyszerűen megfeledkeznek a saját gyerekükről. És nem elég, hogy az egyik évben otthon felejtik szegény gyereket egyes-egyedül a gonosz betörők kényére-kedvére a chicagói családi otthonban – a produkciót pár évvel később sikerül megismételniük New Yorkban is.

Őszintén csodálkozunk, hogy a gyermekvédelmi szolgálat még nem kopogtatott McCallisterék ajtaján…


Tőrbe ejtve

A Tenenbaum famíliához hasonlóan a Rian Johnson krimivígjátékában ábrázolt Thrombey-ék is első blikkre csupa kiválóságnak tűnnek, hiszen nem lehet véletlen a csodás kúria, a gazdag élet és a milliárdos krimiíró családfő által megteremtett jólét. Csakhogy amikor a szóban forgó pátriárkát meggyilkolják, kiderül, hogy a család minden egyes tagja egyformán lehet az elkövető, és mindegyik egyformán jól is jár az idős ember halálával. Miközben Benoit Blanc, az excentrikus magánnyomozó megpróbálja kinyomozni, ki lehet a tettes, az összes családtagról lehull az álarc, hogy végül egyedül az egyetlen kívülálló karakter maradjon az egész társaságból az egyetlen szimpatikus figura. És végül persze az is kiderül, hogy a sok szörnyeteg közül ki az igazi szörnyeteg – vagyis a gyilkos.


A Keresztapa-filmek

Francis Ford Coppola trilógiájának antihőseit nehéz lenne jó embernek találni, hiszen az olasz-amerikai maffia tagjairól van szó, és a művekben egészen közelről követhetjük nyomon a kegyetlen, gyilkos módszereket, amelyekkel a Corleone család dolgozik. Amikor az első részben még Don Vito Corleone a család feje, legalább egymás iránti szeretetről és összetartásról beszélhetünk, de amikor a férfi meggyilkolása után fia, Michael veszi át a stafétabotot, felborul az addigi rend, és minden még könyörtelenebbé válik – családi összetartás helyett ezt követően már a famílián belül is

a bizalomvesztés, az árulás és egymás legyilkolása

lesz a legdominánsabb elem; és hát egyik sem épp egy szerető család ismérve.



(via ScreenRant)

 

Ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123, vagy 06 80 820 111 telefonszámot! Kérjük, olvassa el ezt az oldalt! Amennyiben másért aggódik, ezt az oldalt ajánljuk figyelmébe.