Hatalmas fordulattal zárult az Utódlás

Vasárnap este (nálunk hétfőn reggel) a negyedik évad másfél órás fináléjával véget ért az HBO Max sikersorozata. Erre a befejezésre valószínűleg senki sem számított. SPOILER!

Mark Mylod rendező szerint ugyanakkor a nézőknek elvileg nem kellene megrázónak érezniük a zárlatot, hiszen

„az Utódlás mindig is tragédia volt”.

„Azért is olyan kegyetlenek azok a jelenetek, mint például ebben az utolsó részben az, amikor a szavazás előtti este a testvérei »királyhoz illő vacsorát« adnak Kendallnek, majd megkoronázzák a gusztustalan turmixot tartalmazó edénnyel (miután a fejére öntik a tartalmát), mert a gyermeki ártatlanság egy apró megnyilvánulása, ami után azt várjuk, mikor térnek vissza a karakterek a valódi természetükhöz, és törik össze újra a néző szívét” – mondta az alkotó az epizódhoz készült hivatalos HBO-s kisfilmben.

Forrás: HBO Max


Jesse Armstrong, a sorozat kreátora pedig elárulta, hogy az a valószínűtlen befejezés, miszerint végül egy váratlan fordulattal Shiv férje, Tom lett a Waystar Royco amerikai vezérigazgatója, már régóta körvonalazódott a fejükben. Azzal a döntéssel pedig, hogy visszatért hozzá (amit egy, a Diploma előtt kétértelmű zárlatát idéző kompozícióban láthatunk), Shiv érzelmileg egy „fagyos és rémisztő börtönbe” zárta be magát – annak ellenére, hogy a felek még nyilvánvalóan nem terítették ki az összes kártyájukat.

Armstrong elég világosan és sötéten látja a többi főhős sorsát is a sorozat cselekményének lezárulta után. A kreátor szerint azzal, hogy Romantől egy bárban veszünk búcsút, arra utaltak, hogy ezzel zsákutcába került az élete, és ezután már tényleg csak az a mocskos vicceket sütögető perverz playboy lesz, akinek sokszor látszott.

Ami pedig Kent illeti, aki az utolsó képen a tengerre és a naplementére bámul, a jövő neki sem tartogat semmi jót.

Forrás: HBO Max


„Mindig is ez áll majd ezt követően is az élete központjában. Talán továbblép és saját céget alapít, vagy valami ilyesmi, de annak az esélye, hogy olyan közel kerül a hatalomhoz, mint az apja, meglehetősen alacsony. Mindez pedig az egész életére rányomja a bélyegét” – mondta Armstrong. „Szóval a figurák számára ez még nem a vége, ők próbálkoznak tovább. De ez volt az a pont a cselekményben, amikor már nem érdekel minket a továbbiakban a sorsuk, hiszen

örökre elvesztették azt, amire áhítoztak,

azt az örökséget, amivel az apjuk korábban mindig mint valamiféle díjjal kecsegtette őket” – tette hozzá a kreátor.


(via The Hollywood Reporter)