Jönnek a reklámok a Netflixre, 300 főt elküld a cég

A streaming szolgáltató az új ügyfelek megszerzése érdekében bevezet egy olcsóbb, de reklámokat is tartalmazó előfizetői szintet a szolgáltatásába. Ezzel párhuzamosan számos dolgozót elbocsátottak.

Most már hivatalos, ami májusban még csak pletykaként keringett a nemzetközi és a magyar szaksajtóban:

jönnek a reklámok a Netfilxre.

A hírt maga Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója jelentette be csütörtökön, a Cannes Lions reklámfesztiválon megtartott színpadi beszélgetésen. A Netflix egyébként sokáig idegenkedett attól, hogy reklámok legyenek egy fizetős prémiumszolgáltatásban. Ám miután az elmúlt negyedévben kiábrándító számokat hoztak (nagyságrendileg 200 000 előfizetőt veszítettek el), a vállalat úgy döntött, hogy az új ügyfelek bevonása érdekében bevezet egy olcsóbb, reklámokat is tartalmazó előfizetői szintet is a szolgáltatásába. Ted Sarandos konkrétan így fogalmazott:

Egy nagy ügyfélkört hagytunk eddig figyelmen kívül, mégpedig azokat, akik úgy vannak vele, hogy a Netflix túl drága, viszont nem bánják a reklámokat. Nem lesznek hirdetések a Netflix most ismert rendszerében. Bevezetünk viszont egy hirdetési szintet azoknak az embereknek, akik azt mondják: »hé, alacsonyabb árat akarok, viszont meg fogom nézni a reklámokat.«
A New York Magazine főszerkesztője, Kara Swisher és Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatójaa szórakoztatás jövőjéről szóló beszélgetésen a Cannes Lions fesztiválon (forrás: Eamonn M. McCormack/Getty Images for Cannes Lions)

 

Ez az első alkalom, hogy a streamingszolgáltató részt vesz Cannes-ban a régóta nagy hagyományokkal bíró Cannes Lions reklámkonferencián. Ez már az egyértelmű jele annak, hogy a vállalat igyekszik keresni az utakat a reklámipar felé, és maga Sarandos megerősítette, hogy a cége tárgyalásokat folytat potenciális reklámértékesítő partnerekkel. Sarandost egyébként idén az év szórakoztatóipari embere díjjal is kitüntetik Cannes-ban.

Az azonban egyelőre nem világos, hogy egy új, reklámokat is tartalmazó előfizetési szint jó megoldásnak bizonyul-e a Netflix problémáira. Mivel a vállalat részvényeinek árfolyama zuhant, egyre több találgatás látott napvilágot arról, hogy a streamingszolgáltató felvásárlás célpontja lehet. Sarandos maga is elismerte, hogy a felvásárlás „mindig realitás, így ezzel kapcsolatban résen kell lennünk”, de szerinte a Netflix saját erejéből is vissza tud térni a növekedéshez.

A Netflix vezetője a vállalat részvényeinek közelmúltbeli esését az elkerülhetetlen hullámvölgyek részeként értékelte. Szerinte „sok hely van a növekedésre”, mert a streaming előfizetők tábora még mindig csak akkora, mint a tévénézők 10 százaléka.

Fotó: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

 

Szintén csütörtöki fejlemény, hogy a Netflix 300 alkalmazottjától vált meg az Amerikai Egyesült Államokban (a streaming szolgáltató már a múlt hónapban elbocsátott 150 embert). A döntés hátterében az áll, hogy a Netflix 200 ezer előfizetőt veszített, és az idei év végéig 2 millió további előfizető lemorzsolódására számítanak, így kénytelenek voltak a bérköltségeken faragni. A Netflix egyébként mintegy 11 ezer főt foglalkoztat, a májusi és a most csütörtöki leépítés során a cég megvált többek között a saját tartalmakon dolgozó vezetők egy részétől, de áprilisban is megváltak már 10 főtől a vállalat marketingtevékenységének átszervezése keretében.

Az előfizetők számának drasztikus visszaesése ellenére a Netflix továbbra is a legnépszerűbb streaming szolgáltatás jelenleg, világszerte 221,64 millió előfizetővel. Összehasonlításképp: a június 14-től már Magyarországon is elérhető Disney+ „csak” 137,7 millióval rendelkezik.

(via The Hollywood Reporter & IndieWire & Uproxx)