Webshop és játék is lesz a filmek és sorozatok mellett a Disney+ platformon?

Meglebegtetett valami ilyesmit a Disney, sőt, szóba került a jelszómegosztók elleni erőtelejsebb fellépés is.

A Disney+ hamarosan webshoppal és játéklehetőséggel is kibővíti a népszerű streaming platformot, ahol jelenleg „csak” filmek és sorozatok vannak. Egyelőre azonban keveset tudni arról, hogy ezek a tervek pontosan mit takarnak, mivel a The Walt Disney Company a január 10-én, Las Vegasban megrendezésre kerülő Disney-bemutatón árulja majd el a részelteket.

Rita Ferro, a Disney reklámértékesítési divíziójának elnöke szerint a cég jelenleg azon van, hogy a streaming platformra több hirdetőt csábítson, és tovább javítsa az eddigi előfizetők elkötelezettségét. Miután tavaly a Disney+ is meghirdetett egy reklámokat tartalmazó csomagot, az új előfizetők fele már az olcsóbb csomagot választotta, még azon az áron is, ha ez azt jelentette, hogy végig kellett nézni néhány reklámot. A platformon való általános elköteleződés is nőtt, és a Disney reméli, hogy ez a tendencia folytatódni fog.

 

Vasember és Rita Ferro egy Disney-rendezvényen (forrás: Heidi Gutman/Disney Channel via Getty Images)

 

Rita Ferro szerint az előfizetői elköteleződés növelésére irányuló tervek részben már megvalósultak azzal, hogy a Disney+ magába olvasztotta a Hulu streaming platformot (amit korábban a Disney közösen tulajdonolt a NBCUniversallal és a Fox megvásárlásával szintén hozzá átkerülő News Corporationnel), bár a teljes körű integrációra majd csak 2024 tavaszán kerül sor – sajnos azon az áron, hogy a Disney+ leállította a saját gyártású produkciói egy részét (egyebek között elkaszálta a Willow tévésorozatot is).

A Disney+ számára fontosabb, mint valaha, hogy megtalálja a növekedési lehetőségeket, mivel a konkurensei mindent tesznek annak érdekében, hogy javítsák a pozíciójukat a streaming piacon. A Netflix és az Apple TV+ nemrég csomagmegállapodásokat köt riválisaival, hogy pénzt takarítson meg az ügyfeleinek és növelje az előfizetői bázisát. A Prime Video is azt tervezi, hogy jövőre reklámokat zúdít az előfizetőire – hacsak nem fizetnek külön a reklámmentességért. Népszerűtlen megoldás, de a Disney+ is erősen fontolgatja a jelszómegosztás visszaszorítását, elvégre nemrég a Netflix volt rá az ékes példa, hogy ez egy hatékony (bár a közönség körében nem igazán népszerű) módja az új előfizetők megszerzésének. A Disney elnöke, Bob Iger minden esetre már jelezte, hogy aktívan vizsgálják a megosztott fiókok kezelésének módjait.

(via Collider)