10/10
Grigorij 2010 szept. 10. - 09:14:29 10/10
(27/47)
kgyuri0 : De hát a filmben benne van a megoldás! Kiderül ki is a hölgy! És az is, hogy korábban B sok gonoszságot miért is tett!
10/10
Grigorij 2010 szept. 10. - 09:10:48 10/10
(26/47)
"A szálak Bécsbe, Karlsbadba és Martonvásárra vezetnek, Brunswick gróf és családja birtokára."
Nem pontos, sõt...
Ugyanis
Bécs = Valeria Golino (Giulietta Guicciardi)
Karlsbad = Johanna ter Steege (Johanna Reiss)
Martonvásár = Isabella Rossellini (Erdõdy Annamária)
Egyáltalán nem rokonok, sõt a VALÓDI fõszereplõ - Johanna ter Steege (Johanna Reiss) - akirõl a film szól, nem is nemes...
Aki írja az összefoglalót, az nem nézi a filmet? Vagy nem érti?
10/10
susurrus 2010 júl. 07. - 13:07:36 10/10 Előzmény szandrácska
(25/47)
Torrent oldalakon megtalálható :-)
szandrácska 2010 jún. 26. - 10:00:23
(24/47)
Valaki nem tudja, honnan lehet letölteni a filmet? :)
kgyuri0 2010 jún. 14. - 14:18:50
(23/47)
Ha már eltévesztettem a filmet, s a „Halhatatlan kedves”-hez írt hsz-omat egy másik a filmhez is elhelyeztem(Beethoven árnyékában)l, hát már kiváncsiságból is azt is megnéztem, amint tehettem.
Bár ne tettem volna!

Mivel a tiltakozásra legszívesebben minden fórumot megragadnék, ide is leírom:
Tehát ami következik az a MÁSIK BEETHOVEN-FILM, a Copying Beethoven kritikája(mit kritikája?! … Legszívesebben agyonvágnám!)
Ez valami rémes volt!
Amióta az „Örömóda” az EUnió afféle himnuszaként nõtte ki magát, s ezzel a komolyzene obligát megtestesülése lett úton-útfélen, tkp várható volt, hogy a nemzetközi giccsgyártás, elõbb-utóbb összenyálazza(inkább: összetaknyolja Beethovent is) . Végtére, õ szegény már nem tiltakozhat.
Sõt elvárható, hogy még tapsikoljunk is neki, hiszen amíg a „jónép” ezt a híg cart nézi, legalább nem Gyõzikén vagy „romkkomon” koptatja magát, még hálásak is lehetünk, kicsit ahhoz hasonlóan, mint hogy „mindegy, mit írnak”, csak írjanak”.

No, de azért, már mégis csak: bocsánatot kérek! Mit lehet ép ésszel, ízléssel hozzáfûzni ahhoz a pihent agyhoz, aki, egy dirndlis kis bûbájmancit vonagoltat a 9, szimfónia bemutatóján, hogy t.i. „elõdirigál” Beethovennek?!

Hogy ez mennyire romboló, azt az is mutatja, hogy még az én családomban is van értelmes, egyébként érdeklõdõ és kultúrát fiatal, akivel közelharcot kellett vívnom, hogy „AnnaHoltz” egy sohasem létezett , kitalált figura. És, hogy az ábrázolt szitu köszönõ viszonyban sincs a valósággal, hanenm inkább egy nagy vastag és szemérmetlen hazugság, amelyet a szegény és immár magát megvédeni nem képes zseni helyett, nekünk, rá odafigyelõ, õt és mûvét komolyan vevõ egyéneknek kell kikérnünk magunknak.
A PORT-on megadott két értékelés lihegõ aszerzõinek is csak azt tudom üzenni, szégyelljék magukat.

Ez vonatkozik fõként a Port üdvöskéjére, bizonyos GulyaIstvánra, aki a másikhoz, a HetiVálasz-os SzabolcsImréhez képest is kritikán alul teljesít, hiszen utóbbi legalább említést tesz a film dramaturgiai röhejességérõl(a süket zeneszerzõ kiválóan társalog), valamint megpróbálja önvallomásként értelmezni a szörnyû rendezõnõ merényletét a történelmi tények s a zenemûvészet egyik behavazott csúcsa ellen(Én pl a film közben elgondolkodtam, miért jó ez neki?!).é
Egyébként igazán érdekes kérdés hozzáértõknek és hozzá nem értõknek egyaránt, hogy lehetséges az, hogy az emberi civilizáció pont zeneszerzõk terén nem mutat semmi engedményt a „gyengébb nem” iránt: nõi zeneszerzõ gyakorlatilag évszázadok alatt nem „válogatódott ki” egy huncfut darab sem. s ami tán még érdekesebb az ún. nevezett „nagy karmesterek” is mindegyszálig férfiak.
kgyuri0 2010 ápr. 20. - 15:51:02
(22/47)
A film remek.

A történeti hûség nem számonkérendõ, nem számon kérhetõ.
Egyébként téves, hogy BrunsszvikTeréz lett volna a ”HalhatatlanKedves”, de az is téves,hogy a filmben nem esik róla szó, vagy,hogy összakevernék Erdõdy-t és Brunszvikot : B.-nek nyalvánvalóan több barátnõje is volt(a két Brunszvik lány és Erdõdyné született Nicky is köztük). A filmben említi Giulietta Guicciardi , aki a szövege szerint unokastestvére a Brunszvikoknak, s mint mondja, azok (Teréz és Jodephine)mind ketten közelebbi kapcsolatban voltak B-nel, mint bevallották, láthattunk is egy meztelen mellet a fasorban(Hogy Teréz, vagyJosephine ? - Nem tudni., nem is túl fontos).
Azt olvastam, hogy a „HalhatatlanKedves” AntoineBrentano volt, az õ sógornõje, BettinaBrentano ismertette mg B-t Goethével. Antoine felel meg legikább a történeti kritériumoknak, az õ és Guicciardi miniatür képét találták meg B. halála után az inkriminált levéllel együtt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Immortal_Beloved szerint: „Among the possible candidates are Johanna van Beethoven, Antonie Brentano, Thérèse von Brunswick and Anna-Marie Erdödy.”
Afilmbéli Johanna mellesleg nem volt annyira ronda, mint itt egy magáról csaknem megfeledkezõ leszólja(engem különben CzinkócziZs-ra emlékeztetett, nem lepõdtem volna meg, ha a végén kiderült volna, hogy õ - persze nem õ).
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=8751&PHPSESSID=
Már a topikban is idézte valaki a bizonyítékot, hogy egyik sem, hanem AntoineBrentano, különs iróniája afilmnek,hogy pont õ nem szerepel.
Nekem az a benyomásom, hogy afilm nem is akarja határozottan fölfakasztani a rejtélyt.
Ez a Johanna vonal, aki a gyûlölt sógornõ, számomra inkább valami szimbólum lehet
Mivel a Wikipédiában õt is felsorolják, bizttos szólnak mellete is érvek, de a film ezeket igen szembetûnõen elnagyolta, ezért gondolom.
chyga 2010 jan. 04. - 10:51:03 Előzmény Sorozatfüggõ
(21/47)
A minõsítéssel -"óriási különbség"- egyetértek. A "fontoskodás"-t visszavonom. Azt tartom, hogy a mozi az mozi, az mozi.
Sorozatfüggõ 2009 dec. 28. - 16:52:30
(20/47)
Nem fontoskodásból kérem számon a történeti hûséget, erre tényleg ott a zenei lexikon. Pusztán szakmai ártalom: zentörténetet tanítok, és néha igen nehéz megértetnem a növendékekkel, hogy mi a tény és mi a rendezõi szabadság. Egyébként ebben a témában egyszer már jól megkaptam a magamét az Amadeus topikban, sajnos, akkor sem tudok mást mondani. Viszont van egy ÓRIÁSI KÜLÖNBSÉG a két film között: az Amadeus minden megmásítás ellenére kultuszfilm, mérce, etalon, addig ez a Beethoven filmrõl nyomokban sem mondható el.
chyga 2009 dec. 28. - 11:28:18 Előzmény pirki
(19/47)
Zene, kép, Gary szép összhangban - jó volt nézni-hallgatni a filmet. A Néma Hangverseny - húúú! Aki únja, fontoskodásból akár a történelmet is számon kérheti. Ahhoz ajánlott irodalom pl. a Brockhaus-Reinman.
pirki 2009 dec. 26. - 19:36:52
(18/47)
Én nem csalódtam, mert a fõszereplõ egyszerûen tarolt a zenével együtt.A keveredéseket nem érdemes számonkérni a forgatókönyvírón....kit érdekel, a könyvet elolvastam már.A zenét fantasztikusan illesztették a jelenetekhez, nálam ez sokat számít, és a végén a verés elõl szaladó kis Beethoven a tóban lebeg, miközben a csillagokba olvad, na ezért is érdemes volt megnézni.A zajongó csendben álló siket Mester alatt a hanghatások a képekkel együtt-borzalmas valóság a hallássérültekrõl-, milyen is lehet?Sajnálom, hogy csalódást okozott néhányaknak a film.
Sorozatfüggõ 2009 dec. 26. - 14:47:55
(17/47)
Hát mit mondjak...ÓRIÁSIT csalódtam a filmben. Nem csak azért, mert egy sereg hiteltelen baromság volt benne, attól még lehetett volna jó film, mint pl. az Amadeus. De ez igencsak alulmúlta a várakozásaimat. Mellesleg az, hogy tényleg valamelyik Brunszvik lány lett volna a Halhatatlan Kedves, még mindig nincs százszázalékosan bebizonyítva. Ez is azok közé az örök titkok közé fog tartozni, amirõl sose tudjuk meg a teljes igazságot. De hogy egy ilyen jelentéktelen rusnya nõ lett volna a zseniális Mester ideálja?? Teljesen elképzelhetetlen. Rossz húzás volt a kiötlõitõl.
Canela 2009 dec. 26. - 13:38:00
(16/47)
Szisztok!

Pontosan ezt akartam én is kérdezni.. hogy már megbocsássanak de hol voltak a filmbõl a Brunszvik lányok?! Hiszen ez egyértelmû hogy volt kötõdése hozzájuk,,, S honnan szedték akkor ezeket a baromságokat a filmben? Mert hogy az azonos címû könyv (Halhatatlan kedves) teljesen másról szól.. egyetlen közös nõi szereplõ Gulietta... ott nincs semmiféle Erdõdy Annamária, sem pedig Johanna, ahogy filmben pedig nincsenek a Brunszvik lányok, sem Martonvásár...
multibit 2009 dec. 26. - 10:25:28
(15/47)
Erdõdy vagy Brunswick? Ki tudja...
Itt egy harmadik verzió:
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=8751&PHPSESSID=
6/10
Ghanima 2009 dec. 25. - 23:46:25 6/10
(14/47)
Miközben ez a fránya Port.hu csak ahhoz ért, hogy eltolja (csak hogy finom legyek...) az elõzeteseit, hogy az a szomorúszemû...!!!!
Hiszen az egész filmben egy árva kocka egy apró nyikk sincsen a Brunswick-vonalról. Hogy a bánatba' lehet összekeverni egy Erdõdy grófnõt egy Brunswick-lánnyal???
Miért nem vonják felelõsségre azt az elõzetesírót, aki képes ekkora baromságra.
Martonvásár... meg a faxom! A Felvidéken, Pöstyén és/vagy Galgóc. Ennek a nyomorult teremtésnek csak be kellett volna zongoráznia a gugliba, hogy B+E, több megfejtést kapott volna errõl, mint ahogyan én is.
Vagy ha legalább megnézte volna - na nem a filmet! nehogy már!... - a szereposztás túlfelét, azaz hogy kiket játszanak a színészek.
Szégyen!!!!!

Amúgy Gary Oldman szokásos jó játékát hozta, a zene persze Beethoven, de hogy 94-ben ne tudták volna, hogy _valóban_ a Brunswickok valamelyik lánya az a bizonyos kedves... no, mindegy.
ondok 2009 dec. 25. - 23:28:52
(13/47)
Mondschein Sonata
mushi 2009 dec. 25. - 23:26:43
(12/47)
Köszi szépen! Örök hálám!
bencus15 2009 dec. 25. - 22:51:40
(11/47)
A mû címe Holdfény szonáta, ha jól emlékszem.
ondok 2009 dec. 25. - 22:37:17
(10/47)
Ez a fránya Beethoven ismerte a kottát.
mushi 2009 dec. 25. - 22:16:14
(9/47)
Egy kis segítség kéne: mikor próbára teszik az új zongorával a kastélyban, (mikor látszólag nincs ott senki), ott melyik mûvét játssza? Fontos lenne. Amúgy szép film, örülök, hogy leadják.
10/10
susurrus 2009 dec. 25. - 20:18:51 10/10
(8/47)
Na végre, játsszák megint :-)

A kastélyba én is régóta szeretnék eljutni.