Lakótelepi mítoszok

Bakancslistához adom
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar tévéjáték, 89 perc, 1985

Értékelés:

19 szavazatból
Szerinted?

Major Félix fordító harmincas értelmiségi. Életének régóta várt, nagy pillanata: egy évekkel ezelőtt kötött, s mindvégig tisztességesen teljesített eltartási szerződésnek köszönhetően lakótelepi másfél szoba boldog bérlője lesz. A birtokbavétel napjaiban a félszeg, csetlő-botló, de igen élénk fantáziájú fiatalember meglehetősen furcsa események részese. Miközben új környezetével ismerkedik, égi látomása van, tanúja egy Illés nevű úr rejtélyes eltűnésének, s különös kalandjai során leszáll a panel-alvilágba is.

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
U 2023 jan. 20. - 04:24:58
Csak Koncz Gábor alakítása jó benne, de az nagyon. Mint mindig.
Nimzo Nimzovics 2021 aug. 19. - 15:06:21
Igazi "művész" filmet láthattunk! E semmitmondó és semmiről nem szóló történet(?) elfogadtatásához és filmre vitelének kiharcolásához igazi nagy "művész, vagy igazán nagy hátszél szükségeltetik. Az alkotókat örökre el kellene tiltani a filmezéstől és valami hasznos munkára kényszeríteni őket, munkabérükből levonva a gyártási költséget. Igazi gagyi selejtet gyártottak akkor sok, sok millióért.
10/10
offtopic
Tháli1 2021 aug. 18. - 12:09:39 10/10
Nézzük meg,holnap vagy 20.án éjjel.Sok remek színművészt láthatunk viszont fiatalon.
Felvidéki Judit ,rendezés közben./a kép/
olahmiki1959 2019 júl. 18. - 08:34:23 Előzmény summerwind
Gratulálok ehhez a magasröptű hozzászóláshoz! (Nem poénkodom, valóban le a kalappal, ha valaki ilyen színvonalon tud írni...:)
Annak örülök, hogy legalább van egy ember, akinek tetszett ez a...
Ez is valami...:)
summerwind 2015 okt. 16. - 13:50:11
Valóban szürrealitásba hajlik át a film, de ez nem von le értékébõl, sõt hozzáad.
A szürreális helyzetek ugyanis mondanivalót hordoznak, szimbólumok, melyek az emberi élet nagy kérdéseit szembesítik a fõszereplõvel és így, a nézõvel is.
De hiszen minden ember szürreálisan és szimbólikusan gondolkodik, nincs miért szidni a filmet, hogy képeiben ezt próbálja visszaadni.
És a film végére a mondanivaló is kikerekedik a furcsa képkavalkádból. Életrõl, halálról, az alkotásról, az eredetiségrõl, az öntudatról, az egyéniségrõl, a kapcsolatokról szól a film.
És van benne társadalomkritika is, kitûnõ korrajz, korszakelemzés. Tökéletesen láttatja annak a sivár, sorozatgyártott életnek a visszásságait, melyet a modernitás ad az egyénnek.
Az emberi életek, ahogy a lakótelep épületei is, csupán másolatai egymásnak, sehol semmi ötlet, sehol semmi élõ. Az agyzsibbasztó panelszürkeségben az intuíció, az eredetiség, a gondolati szabadság az, ami kiutat jelenthet ebbõl a szellemi sivatagból. Ezért is olyan különösek, szürreálisak egyes jelenetek (azonkívül, hogy konkrét jelentéstartalommal is bírnak).
Egy ember ráébred, hogy, ha kívülrõl már semmit se várhat, belül azért még megtalálhatja a végtelent.
Nagyszerû film, mely a tömény gondolatiság mellett hûen ábrázolja a szocializmus megnyugtatóan sablonos életvitelét a maga apró, jól bevált szokásrendszerével, melyet áthat a puha diktatúra dohányfüstszagú levegõje.
A szürrealitás ellenére (vagy éppen azért) követhetõ a sztori, kivehetõ a mondanivaló.
Igazi szocreál gyöngyszem.
Lyanos 2015 júl. 07. - 18:21:16 Előzmény olahmiki1959
Hát ez az.
Ha az elejét nézem, akkor szocreál, a durván reál fajtából, lepusztult egyenházakkal és lepusztult lelkû emberekkel.
Van egy pont, amitõl kezdve a fõszereplõ álmai (vagy látomásai?) kezdenek megjelenni. Na innen menthetetlen.
olahmiki1959 2015 jún. 22. - 07:35:33
Meg is látszik rajta.
Jól indul, és egy teljesen szürreális baromságba megy át.
A vége felé már gyakorlatilag nézhetetlen.
h.bozsi 2015 jún. 21. - 21:37:05
Írta: Békés Pál