Napfogyatkozás

Bakancslistához adom
L' eclisse
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott olasz-francia dráma, 118 perc, 1962

Értékelés:

54 szavazatból
Szerinted?

Vittoria több éves együttélést követően elhagyja élettársát, Riccardót. A nő meg van győződve arról, hogy kiüresedett kapcsolatuknak nincs jövője, ezért döntése véglegesnek tűnik. A megfásult, csalódott nő egy nap meglátogatja édesanyját, aki minden idejét a tőzsdén tölti és itt próbálja gyarapítani szerény vagyonát. A lány megismerkedik a jóképű, energikus és magabiztos brókerrel, Pieróval és azonnal megtetszenek egymásnak. A két teljesen különböző személyiségű fiatal többször is randevúzik, ám érzéseik nem bizonyulnak tartósnak. Egy nap mindketten próba elé állítják a kapcsolatukat, amikor napfogyatkozás idején találkoznak.
Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista:

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
Sophie_Western febr. 23. 20:58:14 8/10
Antonionit a rendkívüli szépérzéke miatt érdemes nézni. (Az afrikai jelenetet hagyjuk.)
6/10
Tiberio febr. 23. 17:21:41 6/10
Bizonyára újszerű lehetett a maga korában ez a filmnyelv; mostanra kiüresedettnek hat, mint elbeszélésének tárgya. Szép volt a tisztaság, a rendezettség az utcai képeken: alighanem azért tűnt fel éppen ez, mert ma már ebben is hiányt szenvedünk. (Alkotmányos jogunk sérül nap mint nap, a rendezett, tiszta környezethez való jogunk.)
Tyrannosaurus(velo)Rex febr. 23. 16:56:12 Előzmény Sadenal
Elaludtál az Andrej Rubljovon? Azér amikor az ikonfestők szemeit a katonák kiszúrták, meg amikor a tatárok forrró ólmot öntöttek a pap szájába, csak felébredtél?
drtaktor febr. 23. 16:36:29 Előzmény tirszin
A tizedes meg a többiek, A hét mesterlövész stb...? Pl.
szakatyi febr. 22. 16:19:08
A kedvenc olasz színésznőm!
9/10
joshfeed febr. 15. 14:09:36 9/10
Nem könnyű darab, de napokig a fejemben volt a sztori és a képi világ. Lehet újranézem egyszer.
tirszin 2021 júl. 17. - 14:14:11 Előzmény trudy
Könnyen lehet, hogy azért nem üti meg az ingerküszöböt, mert már nem éppen mai film. Ma már bőven mások az idők, mások energiák, más a ritmus. Én 4-5 éve húztam egy vonalat valahol 2006 környékén, azelőtti filmet már nem nézek meg.
3/10
trudy 2016 jan. 01. - 20:59:36 3/10
Nagy nevek ide vagy oda, én ezt a filmet nem bírtam végignézni, egyszerûen nem kötött le. Már az elsõ snitt, ahol Monica Vitti cipõkopogása a fõ mûvészi elem, nagyon idegesítõ és kb. ugyanilyen vontatott a hátralevõ rész is. Nem mondom, vannak benne hangulatos részek itt-ott, de még ezekkel sem üti meg azt az ingerküszöböt, ami miatt kellõen érdekes lenne. Monica Vitti pedig az olasz Marilyn Monroe, van valami izgalmas a kisugárzásában, de színésznõnek meglehetõsen gyenge.
6/10
Sadenal 2015 febr. 06. - 14:05:02 6/10
Én a végére már nagyon untam, de annyira nem, hogy bealudjak rajta, mint annak idején az Andrej Rubljov-on. A Nagyítás-t mikor elõször néztem nagyon tetszett tõle, de ennek a tempója nehezen felvehetõ volt számomra, túl csupasz és üres.


6/10
ad mala 2011 dec. 24. - 18:44:04
Nem tudok rajongani Antonioniért, bár a film kétség kívül jó. Csak mintha sehová se vezetne... (ez lett volna a cél?). A fõszereplõ hölgy, színésznõ és karaktere egész egyszerûen gyenge és irritáló, csapni(ütni)való...
tgabee2 2011 okt. 06. - 20:50:35
Néztük, néztük, másodpercként tûnt tova a két óra, majd egész éjjel meredtünk magunk elé bután, hogy MIVAN??
Talán szégyen, de ez volt az elsõ Antonioni filmem, de elegem is lett belõle.
Aztán eltelt egy nap, majd egy hét, és azon kaptam magam, hogy a beállításokra emlékezem, és "jönnek vissza" az elemek a filmbõl, látom magam elõtt a képeit. Azóta leülepedett, és talán egyszer újranézem.
Huxley Eyeless in Gaza könyvével voltam kb. így...

Ha nincs mást csinálnod, mindenképp nézd meg, veszteni nem fogsz semmit.
Coleman 2010 jún. 29. - 16:59:17 Előzmény Ayrton Corvus
Szinte semmilyen szempontból nem stimmel, amit mondasz. Hogy csak mûvészek készítettek filmet? Régebben is temérdek szemét készült, legfeljebb ezek mára már nem annyira maradtak fönn, ezért nem is találkozol velük olyan gyakran. (Az viszont igaz, hogy ma már egyre ritkább az ilyen szintû alkotás.)
Azt soha nem tudtam megérteni, hogy valaki csak egy színész miatt nézzen meg egy filmet. A filmmûvészet a rendezõrõl szól, az õ világlátása, az õ stílusa a lényeges. Ezzel tudunk azonosulni, így alakulnak ki a kedvencek. Ráadásul példának okáért egy Bresson filmben is a színész viszi a hátán a filmet? Nem hinném, pedig micsoda filmek! Vagy éppen Antonioni: rendkívül izgalmas a mai napig filmjei gondolatvilága és vizualitása, képek és kérdések, amik sokáig kísértenek, de a színészi alakítások szerintem elhalványultak, nem csodálom, ha sokan egyenesen rossznak tartják Vitti-t, még ha nem is értek velük egyet.
evenstarsy 2010 jún. 09. - 12:33:49 Előzmény orgyen
Tökéletesen igazad van.
7/10
Ayrton Corvus 2010 jún. 09. - 12:21:01 7/10 Előzmény orgyen
Félreértettél, én csak azt próbáltam mondani, hogy akkor tényleg csak mûvészek készítettek filmet, és igazi színészek, mára már bárki. Én nagyon befogadó vagyok a Jean Marais 1946-os Szépség és Szörnyetegétõl kezdve a 2008-as Sötét Lovagig nagyon sok minden elfér az értékrendembe, de azt kell, hogy mondjam mindig a színész viszi a hátán a filmet, még akkor is, ha Antonioni, Clement, Melville stb készít filmet.
Amikor ezt a filmet pontoztam, akkor csak hetest adtam, elhamarkodott voltam, hiszen csak egyszer-egyszer láttam. Azóta átértékelõdött bennem, sõt. A rendezõi változat nagyon bejön nekem, fõleg a vége.
orgyen 2010 jún. 08. - 12:46:25 Előzmény Ayrton Corvus
Nem hiszem hogy a ma nem lennének tehetséges rendezõk, szövegkönyv írók és színészek. Inkább a mai szemlélet nem kedvez az igazán jó filmek készítésének:
- az üzleti szempont mindent üt,
- ötletek helyett az "effektek" divatját éljük. Sajnos sokan eszerint ítélnek meg egy filmet: olvastam olyan véleményeket hogy "nekem nagyon bejött az 5.1-es hang, olyan jól dübörög". Az illetõ ezt várta és ezt kapta a filmtõl, többre nem is emlékezett. Aki ezért néz meg egy filmet az Antonioni filmjeit unalmasnak fogja találni.

Nagyítás, Napfogyatkozás: ezeket a filmeket sokszor meg kell nézni, mindíg lehet találni bennük valami újat.
7/10
Ayrton Corvus 2009 júl. 25. - 11:28:23 7/10
Szerintem remek, hogy a DVD-n két változat is megtalálható. Az úgynevezett 98 perces tévés, és a 120 perces rendezõi változat. Ezért a pénzért egyszerre két filmet kaptam, a Delon gyûjteményem egy újabb értékes darabbal bõvült. A film önmagáért beszél, imádom a fekete-fehér filmeket. Valahogy úgy érzem akkoriban a filmkészítésnél tényleg a tehetség számított, ma már nem tudnak ilyen kaliberû filmeket készíteni. Az is igaz, hogy a mai fiatalok számára ez rendkívül unalmasnak tûnhet.
Lery 2009 febr. 08. - 12:51:25
Durva, hogy ez a fokú felszínesség (gyönyörû nõ, aki képtelen az érzelmei kimutatására..vagy talán nincsenek is neki) ebben a kora hatvanas években készült filmben már ennyire tisztán megmutatkozik...
Coleman 2009 febr. 08. - 12:27:45 Előzmény critixx
Szerintem is a korszak legjelentõsebb filmes dokumentuma/megnyilatkozása. Nem tudunk kommunikálni egymással, nem tudunk közeledni, az érzelmek eltûntek. Antonioni filmje látnoki, szerintem már teljesen elfogyott a Nap, legfeljebb néhány kósza sugara töri át s sötétséget.
ondok 2009 febr. 07. - 22:22:37
Érdekes,nemrégiben visszanéztem a Nagyítást,és ma már nem voltam annyira elragadtatva tõle.A Rocco annak idején viszont nagyon tetszett kb az Országúton v. Az édes élettel egy kategóriaként.
filmbolond 2009 febr. 07. - 22:08:16 Előzmény critixx
Nekem is nagyon tetszik, bár talán a "Nagyítás"-nál vagy a "Rocco és fivérei"-nél nem jobb.
Összes hozzászólás