Pál Adrienn

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott magyar-holland-osztrák-francia filmdráma, 136 perc, 2010

Értékelés:

124 szavazatból
Szerinted?

A film Piroska, egy túlsúlyos, érzéketlenné vált ápolónő története, "aki nem tud ellenállni a krémes süteményeknek. Az elfekvőosztályon dolgozik, az életét körbefonja a halál. Egy napon útra kel, hogy megkeresse régen elvesztett gyerekkori barátnőjét. Miközben az emlékeit próbálja összegyűjteni, ellentmondásos utazásra indul a saját és azok emlékezetében, akikkel útja során találkozik".
Bemutató dátuma: 2011. március 17. Forgalmazó: Mozinet

Stáblista:

Díjak és jelölések

  • Magyar Filmszemle

    2011
    Legjobb hang
  • Magyar Filmszemle

    2011
    Közönségdíj: Kocsis Ágnes
  • Magyar Filmszemle

    2011
    Fődíj (játékfilm): Kocsis Ágnes
  • Magyar Filmszemle

    2011
    Produceri díj: Pusztai Ferenc

Hozzászólások

Szerinted?
6/10
pihes 2023 márc. 11. - 14:52:58 6/10
Mindenkori lét, egy a vége HAT/TÍZ
5/10
nick név 2017 júl. 03. - 05:06:52 5/10
?... Szép dolog, szükség van néha rá.
5/10
nick név 2017 máj. 22. - 03:21:02 5/10
Malkáv Tiborné a ... francokat. A kórházi miliõ és a szereplõk neurózisa kevés e két film egyként kezeléséhez. Ég és föld a különbség A nyomozó és a Pál Adrienn címû film között. A nyomozó javára, természetesen.
A Pál Adrienn címû filmbõl hiányzik az életszerûség, a sablonoktól mentes mellékkarakterek, a nem elõre borítékolható és tipikusan lefestett kapcsolati szál. Továbbá túlzottan is vontatott. Nem baj, ha lassú egy film, de ez vontatott volt. A rejtélyes szál állandó vice-versa passzolgatása sem tett túl jót az összhatásnak.
Röviden és tömören nem, azaz egyáltalán nem Malkáv Tiborné.
Rné Eleonóra 2016 nov. 07. - 23:25:47
Én tegnap éjjel láttam, nagyon megdöbbentõ és lebilincselõ filmnek tartom. Már maga a téma sem szokványos, nem a csihi-puhis, erõszakos,agresszív,fegyveres világról szól, hanem az utolsó óráiról az embernek....szenvtelenül olykor, berögzötten, beletörõdötten, szinte egyhangúan. Dícséret az alkotóknak, a szereplõknek....nem volt könnyû megcsinálni ilyen filmet ! A stáblista kb. 5-6 percen keresztül volt olvasható...az a rengeteg ember, aki ezt készítette,. hihetetlen elszántsággal, nagyon komoly témát mutatott meg.
Edmond Dantes 2016 aug. 25. - 08:59:01
Pál Adrienn tökéletesen lekötött. Lekötött nehezen vitatható hibáival, kimódoltságával, szándékosan vontatott cselekmény(telenség)-vezetésével, sokszor látott fordulataival együtt ill. ezek ellenére is. Éppen ezért érdemli meg h szót ejtsek róla. Sosem néztem kórházas film-szappanoperákat (Vészhelyzet, Kórház a város szélén stb.) és nem is hiányolom ezek világát a Pál Adriennben, de még egy ún. mûvészfilmnek sem tilos h legalább egy kicsit "mutatós", egy icipicit "fordulatos" legyen, hogy egy kicsit "eladja magát". Hogy úgy mondjamm, a szürkét szürkével ábrázolni nem nagy mûvészi bravúr. Mondjuk 100 percbe sûrítve is emlékezetes maradhat(ott volna), nem kilóra mérik ám a mûvészetet! Amúgy nemcsak a kórházi világ ábrázolása fogott meg -tessék mondani, mégiscsak vannak nálunk ilyen szépen rendbetett elfekvõ osztályok? nem tudtam-, hanem az a folyamat is, amelynek során Piroska elméje - ha nem láthatóan is- szép lassan borul elfelé, magánya kiteljesedik, noha és miközben környezete, minden várakozással szemben befogadó (l e n n e) vele, régi vagy rég nem látott vagy éppenséggel új ismerõsei rokonszenvvel fordulnak a nem éppen vonzó küllemû és modorú leányzó felé. A leányzó pedig vad csökönyösséggel, szinte életét feltéve az "ügyre", csak kutat és kutat kislány-korabeli elvesz(t)ett barátnõje után, aki a nézõ számára már csupán elképzelt fikciónak tûnik és egy idõ után elvesztjük a fonalat: vajon létezett-e Pál Adrienn, vagy csak Piroska képzeletében: és ha létezett, ki volt õ? milyen volt õ? "mi mennyi"?

"Érted haragszom én, nem ellened," mondhatnám, persze dehogyis haragszom. A kórházi világ, a F.Tímeára/A Fekete Angyalra történõ ki-nem-mondott/fel-nem-vállalt, de egyértelmû hajazás és a Pál Adrienn-keresés "road-movie"-jának szerencsésebb ötvözése akár közönségsikert is hozhatott volna, helyette rangos és kevésbé rangos díjakat hozott az alkotásnak.
drProktor 2014 aug. 27. - 13:45:30
Meghatóan komoly, szép film.
Az ember arra gondol, határtalanul nagy a tehetség, mégis nagy a szerénység.
Ezt elsõ fokon nyilván KocsisÁgnesre értem,
roppant rokonszenves a határtalanul minimális eszközrendszerrel való “élés”.
Piroska a maga ormótlanságával maga is kellemes jelenséggé lesz(ez a reális, napi életben szinte lehetetlen),
a nézõ minden rokonszenvét magának megnyeri, emlékezetes a film vége,
a két nõvér áll a liftben, az arcukra koncentrálunk, a kettõjük kontrasztjára,
majd végül Piroska hatalmas sötét szemére.
Torokszorító, ha az ember nyitott a film befogadására,
s szerintem, ha nyitott less, az a rendezés érdeme.
Az emberi arc és tekintet végtelen titkait fölfedezni, bemutatni fantasztikus teljesítmény.
Kérdés, kell ehhez a színész is, vagy elég ha csak ott van?
A rendezés(az operatõr) szerepe megkérdõjelezhetetlen.
Természetes, hogy sokszor az igazi mély humor (ami maga is torokszorító) is “domborodik”
pl. amikor P. a WC-n ül, kezében a guriga és meghallja, a szomszéd fülkében egy pár hancúrozik.
Aztán amikor iskolatársát fölkeresendõ leszáll egy villamoskocsiról,
a kép analógiát sugall Kálmán terepasztalával(szerintem ez, mint ötlet is brilliáns

Valahol olvastam egy kritikát, a bot csinálta kritikus a zenékbe kötött bele,
szerintem teljesen igazságtalanul, ha nincs füle a hallásra nem kellene mûalkotásokról kritikát írni:
Szécsi Pál dala(Kismadár - a maga dallamos tökéletességének intimitásával),
vagy a la bambola(kánikulai verõfényben sütkérezõ emberek a tengerparton),
azon túl, hogy jellemzik a szereplõket,
még fantasztikus kontraszttal emelik a hullatologatás mûvészi hatását.
Nem beszélve a föl-föl hangzó operarészletekrõl.
MariaCallas(?) – tudjuk, kiskorában igen csak küzdött a súlyával.
Szóval minden fanyalgással s fanyalgóval szemben njekem igenis tetszett,
minden értelmes filmnézõnek csak ajánlani tudom.
olahmiki1959 2014 júl. 24. - 13:44:49
Te jó ég, hogy mikre adnak komoly díjakat a külföldi filmfesztiválokon!

Az utóbbi idõben egyre gyakrabban az az érzésem, hogy a magyar - és a többi kelet-európai - film még mindig valamiféle egzotikumot jelent a nyugat-európai nézõk és kritikusok számára.
Mással ugyanis nem tudom magyarázni ennek a kétségtelenül jól elkapott, borongós hangulatú, a kilátástalanságot és a reménytelenséget nyomasztóan ábrázoló, ugyanakkor nagyon hosszú, sokszor unalmas, önmagát ismétlõ, a monotóniát egyfajta filmes eszközként használó filmnek a sikerét.
Aztán azt is olvasom, hogy a fõszereplõ, Gábor Éva a moszkvai filmfesztiválon elnyerte a legjobb színésznõnek járó díjat.
Tessék mondani, miért?
Megnéztem a filmet, komolyan, odafigyelve, nyitottan, nem felületesen, és nem értem a dolgot.
Gábor Éva - amatõrként, tehát nem hivatásos színészként - megfelelt ennek a túlsúlyos, éjjel-nappal valami kaját majszoló, közömbösen fel-alá járkáló, a munkájából adódó napi szörnyûségeket, gyomorforgató dolgokat faarccal elviselõ, kiüresedett lelkületû ápolónõ figurájának az ábrázolásához, de legjobb színésznõ?...
Nem láttam tõle egy megdöbbent arckifejezést, egy könnyektõl elfelhõsödött tekintetet, egy mosolyt, egy önkéntelen felnevetést, egy váratlan dühkitörést, semmit, semmit...
Éva nagyon rokonszenves hölgy, - a szeme pedig különösen gyönyörû - de ha ezzel a filmes "jelenléttel", - mert alakításnak nem mondanám - legjobb színésznõi díjat lehetett nyerni, akkor az európai filmmûvészet elég nagy bajban lehet...:)

Ez az alkotás tv filmnek - alaposan megvágva, kb. 1 órás idõtartamban, - tökéletes lett volna, így azonban egy elgondolkodtató, nyomasztó hangulatú, de nagyon hosszú, valamiféle tanulságot csak nagyon nyögvenyelõsen magából kiizzadó, szerintem nagyon túlértékelt film lett belõle.
profanumvulgus 2014 júl. 23. - 13:30:01
Bizony, ez a fõcím (hiába került a végére, így hívják) volt vagy 3 perces. Szerencsére a köztévé (ellentétben a reklámtévékkel, melyek a címen és a fõszereplõk, rendezõ & forgalmazó nevén kívül mindent eltitkolnak ilyenkor) kurtítatlanul leadta. Gratula!
9/10
pneklara 2014 júl. 23. - 09:55:19 9/10
Most jut eszembe: kivártam a film végén az alkotók, szereplõk, támogatók névsorát. Egy kisváros lakosságának számával vetekszik a film körül ügyködõk száma:)Ezt látva nem is csoda, egy film borsos költségvetése.
9/10
pneklara 2014 júl. 23. - 09:24:22 9/10
Ehhez a filmhez két forgatókönyvet készítettek: egyet a cselekmény, kevés párbeszéd számára, másik egy zörej-zaj-hang partitúra, amely a film teljes idõtartamára tervezett hanghatásokat. Néha fontosabb volt a zaj, mint a szöveg, mert amikor hosszú idõ után felhangzott két emberi mondat, azt is elnyomták a hanghatással. Szinte vezényelni lehetett a partitúrából a hangeffekteket: fapapucs kopog, két fapapucs két szólamban kopog, csepeg, surrog, kattog,csipog,vijjog....itt végig szólt valami. Lehet a személy belsõ életének monotonságát, szótlanságát ellensúlyozta az élet nyughatatlansága?
Azon morfondíroztam, hogy ilyen testalkat mellett van-e bármilyen észérv arra, hogy idõnként felüljön a szobabiciklire és lekötni a gondolatai jelentõs százalékát azzal, hogy az utált "egészséges" kajával ringassa illúzióba magát a fogyást illetõen. Pláne, ha titokban bevásárol tortákból az éjszakai ügyeletre.
Piroskának kár volt Pál Adrienn nyomába erednie, hisz szembesülhetett azzal, hogy iskolatársi élete jobban alakult mint az övé. S még azt a szerény életszínvonalát is kockára tette a múltban való elmerüléssel, ami jutott neki.
Voltak humoros jelenetek is: amikor Piroska fejében megfordul hortyogó férje mellett a szex gondolata, aztán inkább kilopózik a hûtõszekrényhez, és eszik a sötétben:))
Nem is a filmben történnek jelentõs események, hanem az a jelentõs, hogy a látottak elindítanak-e gondolatokat a nézõben.
Aki kivárja azt az idõt, amikor bekövetkezik az elsõ párbeszéd, s nem kapcsolja el a filmet, az végül is kitart a végéig - jelen esetben éjfél utánig - , mert rabul ejt a várakozás, hogy Piroska megszállottsága hoz-e számára valami megnyugvást.
De dicséretes, hogy Piroska a legtöbb szereplõ részérõl szimpátiát kap,a rendezõ nem teszi nevetségessé, pedig benne lehetne a pakliban.
DonnaBella 2014 júl. 23. - 00:32:43 Előzmény Indrabendzsó
Bocsi, ezt Tiberionak szántam....
DonnaBella 2014 júl. 23. - 00:31:33 Előzmény Indrabendzsó
Tényleg, olyan is volt!:)
Az újszülöttnek minden vicc új- lásd a példámat pedig én még láttam is azt a filmet....
DonnaBella 2014 júl. 23. - 00:28:28
Szokás szerint lemaradtam az elejérõl de az elõttem szóló után muszáj hozzászólnom: nem a magyar nyomorúságról hanem az élet nyomorúságáról szól a film, a halál gondolatával nehéz megbarátkozni, nemdebár....
4/10
stenimore 2014 júl. 23. - 00:23:57 4/10
Egy kicsit uncsi,és egyébként meg olyan kicsit Kórház a város szélén és Szomszédok egyveleg.
Indrabendzsó 2014 márc. 25. - 10:44:49
A magyar nihil és nyomorúság tökéletes ábrázolása a nõ karakterén keresztül ... valahol zseniális.. nekem ez mûvészfilm.. ezért vontatott :)
9/10
florav 2013 szept. 20. - 14:52:30 9/10
Hangulatilag csillagos ötös.
És visszafogott, de pont ettõl erõs bizonyítása a tételnek: az út a fontos, nem a cél.

SPOILER(?)

Szerintem is nagyon érdekes volt a Pál Adriennrõl szóló információmorzsák változatossága, folyamatosan változott a róla való elképzelés. Létezik egyáltalán? Sötét titok a két barátnõ között vagy Pál Adrienn családjában?
Ahány ember, annyiféle lenyomat.
9/10
alien1976 2012 febr. 17. - 05:49:09 9/10
Tetszett, elgondolkodtatott a film. Kicsit szomorú, néha a tragikusségba csapott át, s néha mélabús érzéseket mutatott. De hát az élet is ilyen néha, vagy nem?
Az élet monotonitásába belefáradt, megcsömörlött élet bemutatása, melybe hírtelen belecsap a gyermekkor emléke. S az emlékek között az ember magára talál. Ez az ami nagyon tetszett a filmben.
A képi világa, a kamerák mozgása tetszett.
Ezen jó film után, úgyérzem ideje elmenni a friss levegõre, s megnézni a rendezõ hölgy elsõ filmecskéjét.
bad007 2012 jan. 31. - 18:06:10
Munkahelyet kellene váltania.
bossetonita 2012 jan. 29. - 05:16:01 Előzmény tcsbp14
spoiler

Tegnap láttam és még mindig nem értem. Pál Adrienn nem a gyerekkor, egy szubjektív valóság jelképe? Ha igen, miért mondott le róla? És az emléke miért kellemetlen mindenkinek, miért nem akar beszélni róla senki?
1/10
tibor0723 2012 jan. 14. - 21:09:29 1/10
Ilyen unalmas filmet már rég láttam...Erre a filmre pénzt adtak??? Vicc!Dögunalmas az egész.
Ebbõl egyszerûbb lett volna egy 20 perces kisjátékfilmet leforgatni.
Tipikus magyar film: vajon mi lett a vége??? Mintha csak 1982-ben a Családi kör valamelyik epizódját néztem volna meg, ahol a tévénézõ dolga az volt, hogy kitalálja a sztori végét. Tipikus magyaros forgatókönyvírás: a végére elfogy a tudomány...Elõzõ filmje, a Friss levegõ egy fokkal jobb volt.
Szóval, sokkal többet vártam... 1/10
Összes hozzászólás