Van élet a halál előtt?

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott magyar dokumentumfilm, 110 perc, 2002

Értékelés:

61 szavazatból
Szerinted?

"Mindannyian folyamatosan hipnózisban élünk, és azok az emberek, akik felébrednek az álomból, és elkezdik a saját életüket élni, nagyon megijesztenek bennünket." A film Feldmár András állandó önvizsgálatra sarkaló, rendkívül nyugtalanító gondolatkörét dokumentálja. Mindeközben megismerünk egy folytonos önvizsgálatot tartó, nyugtalanító módon gondolkodó embert.

Stáblista:

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
efilm 2023 aug. 17. - 10:25:49
szedjétek elő az első, kedves és határozott kommentemet - és rendben vagyunk ... - e'gyenlőre
efilm 2023 aug. 17. - 10:23:56
kedves, ám határozott hozzászólásommal elegánsabban megúszhattátok volna
efilm 2023 aug. 17. - 10:22:53
ja úgy - nem enged hozzászólni ... nem én akartam; sakk: Veér András
menorca 2013 ápr. 06. - 21:49:02 Előzmény iurbanyi
"A film burkoltan népszerûsíti a kábítószerek használatát, ezért szerintem igen veszélyes vizekre evez. A kábítószerek közvetlen kapcsolatot hoznak létre a szellemvilág sötét oldalával, amelynek befolyása alatt áll a Feldmár is. Innen bizony már sokan nem tudnak visszajönni, fõleg azért, mert nem értik meg, hogy a szellemvilág polarizált (2 pólusú) és a vegyi alapú varázslás a sötét oldal elõtt nyitja meg az emberi szellem kapuit, alárendelve azt külsõ és sátáni befolyás alatt álló erõknek."

A leírt élmények lsd nélkül, maguktól is mûködnek sokaknál, az ébredés, úgymond beavatás-élmények sok száz ill. ezer éve is megvoltak pl. Egyiptomban, de sok más kultúrában is. Most itt a filmben csak másképp van fogalmazva. Talán annyiban én is az lsd ellen vagyok, hogy ha magától nincs ilyen élmény, talán nem kellene elõidézni mesterséges eszközökkel, mert akkor még nem érett rá az az ember.
A sötét oldal, vagy gonoszság pedig enélkül is létezik, nem kell neki ajtót nyitni így módon. Persze ez nem keverendõ össze az ismeretlennel, ami csak azáltal tûnik sötétnek és félelmetesnek, hogy nem látszik (ezáltal jó kivetítési felületet ad a nem látó megfigyelõnek). Szerintem a "sátáni befolyást" érzõk itt az ismeretlentõl félnek igazából.
menorca 2013 ápr. 06. - 20:56:32
Majd 10 éve láttam elõször a Tabánban, és nagyon hatott. Nagyon hiteles, nagyon valódi. Az egyetemen millió elméletet oktatnak, de Feldmár kimaradt :-( Kicsit mintha antipszichológus lenne, értem ezalatt, hogy mer szembemenni a "tudománnyal", önmagát keresi, a valóságot, az "igazit". Jól teszi. Szendi Gábort is hasonlónak érzem, kicsit más irányban ugyan. Örülök, hogy vannak ilyen emberek, más lenne a világ nélkülük, persze a valóság akkor is ugyanaz, csak jobb, ha beszélnek is róla páran.
lrdr 2012 jún. 04. - 22:56:27 Előzmény sabinho2
Mint olyan ember, aki már "ideát" van, biztosíthatlak, hogy a filmben elhangzottak az utolsó szóig igazak.

Némi ellentmondásosságot én is fel vélek fedezni Feldmárban, de ezt pusztán annak tudom be, hogy bizonyos dolgok konkrét kimondásával aránytalanul szaporítaná meg a tiedéhez hasonló véleményeket. Szakemberként pedig nyilván az is célja, hogy minél szélesebb körben tudja elültetni az üzenetet.
1/10
sabinho2 2011 febr. 17. - 17:28:35 1/10
Ez katasztrófa, ez az ember közveszélyes és õrült, ennyi baromságot összehordani!!!!!!!!!!Elkeserítõ!!!!!
far vik 2010 dec. 13. - 22:25:05
.
Porem 2010 jún. 21. - 00:28:37 Előzmény Jedrik
Jórészt egyetértek avval, amit írtál. Véleményem szerint Feldmár egyáltalán nem "reklámozza" a drogok használatát. Nem drogfüggõ, sõt úgy tûnik alapvetõen nem függõ a pasas. A filmben a dorogok hatásának pszichológiai mechanizmusát tárgyalja, valamint a társadalmi/kulturális alapot elemzi, ami bizonyos embereket a drogokhoz vezet. Éppen ezért hiteles számomra. A legtöbb pszichomókus drogok terén tényleg nem jut tovább a South park-ból híressé vált: "A drog rossz, értem?! Ne szedjetek drogokat!"-nál. Feldmár nem megoldásként hozza fel a drogokat. Az LSD-t valóban orvosi célokra fejlesztették/használták és állítólag sikerrel. A pszichedelikus korszak nyomán a politikusok tették illegális szerré. De a film legvégén Feldmár ki is mondja, hogy LSD nélkül is el lehet jutni a tudat felszabadításához, ennek az útja pedig a folytonos önvizsgálat, vagy inkább önmegfigyelés. Amit általában úgy neveznek MEDITÁCIÓ!
Kattrin 2010 febr. 26. - 18:02:44 Előzmény Mélie
Szerintem van igazság a véleményedben.
9/10
Flaaash 2010 febr. 26. - 17:49:00 9/10
mindenképpen érdekes ahogy Feldmár gondolkodik.megosztja az embereket, lehet neki hinni v éppen kételkedni benne...egyszerûen más megvilágításba helyezi a világ dolgait
- VO - 2008 szept. 29. - 01:27:49
AdventurerCat 2008 szept. 28. - 21:54:27
Abszolut csatlakozom mkét elõttem szólóhoz. A múltkor véletlenül sikerült elkapnom ugyanezt on-line tv-n gépen, bár nem láttam az egészet, engem is nagyon megfogott, mert valahogy hitelesnek tûnik. Talán mert az ember összeveti a hallottakat saját szintézisével. Mindíg is azt gondoltam hogy a 'normális' nem feltétlenül normális. Az még nem volna baj hogy 0.20, de hogy Vasárnap...reggel hatos kelés mellett.. Biztos féltik a fiatalokat a drogos téma miatt, elõször nem értettem miért korhatáros egy olyan film amiben egy fickó beszél végig, aztán rájöttem
Jedrik 2008 szept. 28. - 16:37:53
Szerintem Feldmár egy hatalmas arc, egy olyan ember, akire tényleg érdemes odafigyelni. Nem azért, mert mindenben igaza van, hanem mert gondolkodik és az eszmefuttatásai során nem fél olyan területekre tévedni, ahová a legtöbb ember (feltehetõen félelembõl) még közel menni sem mer. Olyan normákat, olyan begyöpösödött, 'szent' alapigazságokat kérdõjelez meg, amik gyakorlatilag tabunak számítanak és arra sarkall, hogy ne féljünk gondolkodni és megismerni önmagunkat, akkor se, hogy ha ez a tömegbõl való kiválást, ergo bizonyos értelemben vett elmagányosodást jelent. Lehet vitatkozni vele, de ne feledkezzünk meg róla, hogy õ maga is pontosan erre buzdít. Igazi szkeptikus- vagy lehet, hogy csak nagyon jól szuggerálja azt, hogy õ egy szkeptikus, de ha az utóbbi igaz, már akkor is elérte a célját: kételkedésre buzdít. Sajnálom, hogy nem kap sokkal több figyelmet, de nem csodálom, hogy a filmet éjjel vetítik, ugyanis mint itt többen is írták, igenis veszélyes lehet a film az olyanok számára, akik úgymond még nem készek az ilyen gondolatok befogadására. A drogokról meg annyit, hogy õ is csak megfelelõ körülmények között ill. felügyelet mellett 'ajánlja'- ha akarja, valaki simán azt olvashatja ki, hogy reklámozza õket (ami nem igaz) - de ez az ember legalább tudja, mirõl beszél, mivel tapasztalat is van mögötte és nem csak arcoskodik bele a levegõbe, mint ahogy sokan teszik. Egykébként ajánlom a könyveit mindenkinek, aki érez magában elég bátorságot egy olyan veszélyes szellemi kalandhoz, ami esetleg közelebb vihet az önmagunkhoz vezetõ úton (saját felelõsségre..!) A tudatállapotok szivárványa c. könyve számomra speciel mérföldkõ volt, egy olyan könyv, amit kis túlzással bibliaként olvasgatok majdnem minden nap, annyira tömény. Javaslom, olvassátok, nagyon ász. písz

A filmhez pedig 'jó szórakozást!':-)
kocamama 2008 aug. 11. - 18:39:23 Előzmény Mélie
Nagy ász az öreg, ott van a szeren.
kocamama 2008 aug. 07. - 22:43:50
Ez a Feldmár egy igazi rock and roll csávó.
Mélie 2008 aug. 04. - 04:12:23 Előzmény Miki1900
Persze,h nem az!(egy bizonyos mértékig...)
Pszichológiából tanítják:a tanulási folyamat tkp.utánzás,tehát szerep!Az állatvilágban is...Nem tudunk kibújni alóla,ez is kódolva van bennünk!(Ezt pont õ tudhatná...)
Mélie 2008 aug. 04. - 04:06:47 Előzmény Miki1900
Igen,tényleg úgy adta elõ magát,mintha kinyilatkoztatna! Az csak "homokszórás",h nem kell neki hinni...ahhoz túl szuggesztív volt,h ezt komolyan gondolja!
(A rossz értelembe vett liberalizmus sajátja,h elhiteti:mindent szabad.Ez csak a látszat.Valójában azokat a kimondott/ki nem mondott gondolatokat rögtön támadják,ami nem szabadosság,és nem csak az egyénre(v még arra sem),hanem másokra is hasznos,v építõ,és nem romboló jellegû!Ezeknek az embereknek egy a célja:a(majdani?)zavarosban halászni,mikor már kezd összeomlani körülöttük minden.De valójában sötétek,mert nem látják a következményeket a jövõben:lehet,h õket,de a leszármazottaikat biztosan maga alá temeti majd az összeomló civilizáció!F-t pedig már most a közeljövõben a drog.)
Miki1900 2008 júl. 18. - 15:45:44
meg még eszembe jutott az is, h az elején beszélt vmit a szerepekrõl. hogy minden ember szerepben van.
és ezt úgy mondta, mintha vmi újat mondana, meg úgy mondta, mintha ez baj lenne. de miért is az? én nem hinném.
meg hogyha az, hát mondja el.
offtopic
Miki1900 2008 júl. 14. - 23:17:07
hát zampano (k. a?) csak provokálni akar, már biztosan tudom (a neve nem biztos). szörnyû, h magánéleti problémák miatt megtévesztõ lehet a vitatkozási szándék. illetve, h itt errõl kell írni, mikor nem ez a célja a port.hu-nak.

elnézést kérek az õ nevében is, szegény ne tudja mit csinál, drog hatása alatt van. a drog nála pedig a nõ, aminek csak a fizikai megtestesülését képes élvezni.

ez utóbbi ízléstelen volt, de sajna igaz.
Összes hozzászólás