A múlt köde

Antonio Bay, a takaros, tengerparti kisváros becsületben megőszült polgárai éppen a város alapítóatyáinak szoboravatására készülnek, midőn városukra sűrű és vészjósló köd borul. A városka huszonéveseit persze hidegen hagyják az efféle múltidéző ceremóniák, pedig ők lesznek azok, akik a városatyák eltitkolt bűneiért fizetni fognak.

A ködből hamarosan vérszomjas szellemalakok tűnnek elő, hogy megtorolják mindazt a kimondhatatlan bűnt és szörnyűséget, amit hajdanán a városiak követtek el velük szemben. Ennél többet aligha árulhatunk el a történetről, azt viszont kötelességünk elárulni, hogy a vásznon látható véres leszámolást idestova huszonöt éve álmodta vászonra először egy bizonyos John Carpenter nevű ifjú fantaszta, aki mire belekezdett jelen műalkotás eredetijének elkészítésébe már túl volt az iskolateremtő Halloween-en és A 13. őrszoba ostromán. Rupert Wainwraight-nak, a 2005-ös keltezésű remake készítőjének ugyan nincsenek ehhez fogható referenciái, de azért ő sem ma kezdte a rémisztgetést. Hat éve neki köszönhettük az Ördögűzőre erősen hajazó Stigmata atmoszférikus képsorait, s örömmel jelenthetjük, hogy a hosszú kihagyás ellenére az MC Hammer-klipeken edződött direktor ismét jó hatásfokon teljesít. A köd-del ugyan nem írja át a horror nagykönyvében leírtakat, de pedánsan felmondja a leckét: a Jamie Lee Curtis sikolyaitól hangos Carpenter-eredetiből sorozatsztárokat felvonultató, egyszeri fogyasztásra tökéletesen alkalmas tinédzser-horrort faragott. A tévésorozatok rajongóinak örömére Tom Welling a Smallville Superman-palántája és Maggie Grace, a Lost üdvöskéje ideális párt alkotnak, és remekül mutatnak a szellemjárta, köd borította tájban. Ugyancsak nem kell csalódniuk a Selma Blair fan-klub tagjainak, akik a szépséges színésznőt egy világítótoronyban működő egyszemélyes rádióállomás magányos lemezlovasaként láthatják viszont. Mindazoknak pedig, akik nem érik be ennyivel, melegen ajánlhatjuk John Waters nemrég DVD-n megjelentetett Szégyen és gyalázat című filmjét, melyben Blair kisasszony nem akármilyen pozitúrákban látható.