A renitens

Bakancslistához adom
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar bűnügyi tévéfilmsorozat, vígjátéksorozat, I / 7. rész, 52 perc

Értékelés:

113 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Holttestet találnak a Duna partján, de az ügy ezúttal Reni nélkül is villámgyorsan megoldódni látszik. Gyanúsan gyorsan…

A műsor ismertetése: Somos Renáta, azaz Reni (Gáspár Kata), egy háromgyerekes egyedülálló anya, aki 160-as IQ-ja ellenére takarítónőként dolgozik. Egy véletlen folytán a rendőrség felismeri a benne rejlő lehetőségeket, így az életvédelmi osztály vezetője, Cseke Anikó őrnagy (Balsai Móni) tanácsadói állást ajánl neki, amit Reni csak úgy fogad el, ha cserébe ők is segítenek neki megfejteni élete legnagyobb rejtélyét. A kissé kényszeres, szabálykövető Dobler százados (Makranczi Zalán) nehezen tud mit kezdeni a mellé beosztott anarchista Renátával, ami hol komikus, hol drámai jeleneteket szül. A sorozat különálló epizódjaiban ez a furcsa pár egy-egy bűnesetet old meg, miközben Renáta saját ügye — amiért csatlakozott a rendőrséghez — furcsa fordulatot vesz.

A nyomozásban két fiatal, idealista nyomozó, Czirják Imre (Lengyel Benjámin) és Mikes Boglárka (Jeney Luca) van a segítségükre, míg Renit a gyerekek körüli teendőkben a szomszédja, Sanyi bá’ (Mikó István), és két kisebbik gyermekének apja, Roland (Mészáros Béla) segíti.

A francia formátum alapján készült magyar változatot a Paprika Studios fejlesztette és gyártotta, a sorozat showrunnere Móré Annamária.

Évadok:

Stáblista:

Szereplők

Somos Renáta
Cseke Anikó őrnagy
Dobler százados
Czirják Imre
Mikes Boglárka
Sanyi bá’

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
napraforgó jún. 03. 11:30:52 8/10 Előzmény sita76
köszi!
8/10
sita76 jún. 03. 10:43:01 8/10 Előzmény napraforgó
Szombat délutánonként 2 rész, vasárnap dél körül ismételve.
Aki a magyar változatot látta, azt nagy meglepetés nem éri a sztori egy az egyben ugyanaz.
És személyes véleményem szerint, amikor a nyomozó kiborul akkor egy Renáta!! felkiáltás sokkal jobban üt, mint az, hogy Madame Alvaro! :-)
8/10
napraforgó jún. 03. 07:07:14 8/10 Előzmény luci87
Meg tudnád adni az időpontot is?
luci87 jún. 03. 07:05:30
Az eredeti sorozat megy a Cool tvn allitolag. Biztos elérhető lesz online is majd.
8/10
sita76 máj. 27. 11:04:50 8/10 Előzmény napraforgó
Valójában nem az a lényeg, hogy szabadidő, vagy munkaidő, hanem, hogy miért használta jogosulatlanul a fegyverét (sajnos ez annak minősül, még akkor is ha Renáta veszélyben volt), továbbá mit keresett ő egyáltalán ott és akkor, ahelyett, hogy az elöljáró parancsának megfelelően lezárta volna a nyomozást.
Egy átlagember szerint lehet, hogy helyesen cselekedett, a fegyveres szolgálatot teljesítők körében viszont nem annyira kedvelik a hétköznapi hősöket, ott más szabályok vannak.
Persze miután egy csak egy film, most mindenki szemében Dobler százados a jó zsaru, Anikó meg a kötekedő főnök, aki szivatja a beosztottját.
8/10
napraforgó máj. 23. 16:56:31 8/10
Nem mondtam soha, hogy nincs munkaidő. De ha "dolog van", akkor nyilván nem dobhat el mindent a kezéből, mondván, hogy épp letelt. Talán a rendőrök is ismerik a túlórát.

Egy közlekedési rendőrnél könnyebb betartani a munkaidőt, mondjuk reggel 8-tól 5-ig irányítja a forgalmat. A járőrök is X időt járőröznek. De a bűnügyi nyomozás azért nem ilyen. Egy nyomozó nyilván a szabadidejében is töri a fejét,. gondolkodik. És ha jut valamire, akkor tán intézkedik is. És van, ami várhat reggelig, van, ami meg nem.
8/10
sita76 máj. 23. 13:13:24 8/10 Előzmény napraforgó
Pedig a rend őreinél is van ám olyan, hogy munkaidő. Nem dolgoznak ők sem 0-24-ben, azért pihenni nekik is kell. Jó, tudom a filmekben nem így van, Barnaby is lemarad az összes családi eseményről :-)
Komolyra fordítva, hírekben lehet hallani olyat, hogy a szolgálaton kívűli rendőr szolgálatba helyezi magát, és akkor jogosult intézkedni.
Na most itt nem hogy szolgálatba helyezte volna magát, hanem konkrétan azt sem mondta el, hogy ő rendőr.
"Hát mi a fontosabb, az igazság, vagy az, hogy vakon teljesítse a parancsot?"
Hát igen, fegyveres testületnél valóban a parancsteljesítés fontosabb, mint az igazságérzet. És igen, ha az őrnagy rosszul dönt, akkor felelősségre kell vonni, de ez a felettesei dolga, nem a beosztottjáé.
És mondok ennél még durvábbat, a való életben olyan is van, hogy nem derül ki az igazság :-)
Amúgy meg a történet szerint Renáta mondott csak ellent Anikónak, Dobler nem szólt egy szót se, csak ellenszegült a parancsnak.
8/10
napraforgó máj. 23. 12:23:13 8/10 Előzmény sita76
Furának találom, hogy pont az az őrnagy marasztalta el Doblert, aki rásózta Renátát. Hisz az őrnagy asszony volt az, aki ragaszkodott ahhoz, hogy Renátát vegyék fel a testülethez tanácsadónak. És most, hogy a százados Renáta hatására érzékenyebb lett és nem hozott papírízű döntéseket, hanem intuitív módon utánajárt a megérzéseinek, kiderítve az igazságot, a főnöke lecseszi, mert úgymond nem hajtotta végre az utasítását.
Hát mi a fontosabb, az igazság, vagy az, hogy vakon teljesítse a parancsot? Ha ez utóbbi, akkor bizony az őrnagy hibázott és őt kellene elmarasztalni.
Amúgy meg ez egy olyan fiktív probléma. Nem nézett ki olyan vaskalaposnak az őrnagynő, akivel nem lehet értelmesen beszélni.
8/10
napraforgó máj. 23. 12:07:06 8/10 Előzmény sita76
Rendben, akceptálom az érveidet, de engem nem is az akasztott ki, hogy Dobler jogszerűen használta-e a fegyverét - ezt majd eldönti a katonai bíróság, vagy más olyan testület, akire ez tartozik.
Amin én kiakadtam az, hogy "munkaidőn kívül" intézkedett.
Akárhogy is, az én felfogásomban a bűnüldözésben nincs olyan, hogy "munkaidő", egy rendőrnek mindig és mindenkor üldözni kell a bűnt, nemcsak az ún. hivatalos órákban, munkaidőben.

Ha elképzelem, hogy egy t6úszejtéses bankrablásnál a kirendelt rendőrök délután 5-kor elmennek haza, otthagyva csapot-papot, mondván, hogy letelt a munkaidejük... Ugye vicces lenne?
8/10
sita76 máj. 23. 11:02:09 8/10 Előzmény napraforgó
Persze, bizonyos keretek között ő dönt, de ha a felettese azt mondja, hogy zárja le a nyomozást, akkor nem kezdhet magánakciókba.
Egy teljesen átlag munkahelyen sem szokás nyíltan szembemenni a főnök elvárásaival, csak ott talán meg lehet beszélni. Fegyveres testületnél ez kicsit másképp van.
És itt ugye nem is csak az volt a gond, hogy tovább nyomozott,, hanem az, hogy a szolgálati fegyverével elkezdett az erdőben lövöldözni. Miközben a szolgálati fegyver használatának igen szigorú szabályai vannak.
8/10
napraforgó máj. 16. 13:12:16 8/10 Előzmény sita76
Talán rosszul fejeztem ki magam, nem önhatalmúlag, de bizonyos, hogy ha egy magasrangú nyomozótisztre szignálnak egy ügyet, akkor szabad kezet kell kapnia, van egy bizonyos mozgástere, hogy nyomoz, kiket hallgat ki, kit tartóztat le, stb. Persze valószínűleg jelentési, beszámolási kötelezettséggel tartozik az előljárója felé, de ha nincs meggyőződve a gyanúsított bűnösségéről, akkor tovább folytathatja a nyomozást. Elvégre az az ő ügye. És ha a főnöke arra utasítja, hogy jobb belátása ellenére zárja le az ügyet, akkor az nagyon, nagyon gyanús. Mert akkor csak bűnbakot kerestek és nem a valódi elkövetőt.
Persze ezt csak az igazságérzetem diktálja, illetőleg a különféle filmekből, sorozatokból szerzett ismereteim.
Columbo "csak" hadnagy volt, de soha, senki nem utasította hasonló módon egy ügy lezárására. Ő mindig kinyomozta, ki volt a gyilkos.
offtopic
luci87 máj. 16. 11:32:03 Előzmény sita76
Ugy olvastam, szinkronnal lesz, remelem elobb utobb felteszik valahova.. mert tv ben nem hiszem, h fogom tudni nezni majd
8/10
sita76 máj. 16. 11:14:15 8/10 Előzmény napraforgó
"Én nem hiszem, hogy egy nyomozótiszt, százados ne tevékenykedhetne "önhatalmúlag""
Hát pedig nyugodtan hidd el, hogy így van. Egy fegyveres testületnél kicsit komolyabb szabályok vannak, minthogy valaki elkezd csak úgy önhatalmúskodni.
A parancsmegtagadás igen komoly vétség egy fegyveres testületben.
Zahire ápr. 28. 20:14:22 Előzmény amiraa_daaa
Április 20.válaszomban ugyanezt írtam, szerintem még nem olvasta.
5/10
King Leonidas ápr. 25. 10:06:34 5/10 Előzmény amiraa_daaa
,,Munkaidőn kívül ment és használt fegyvert, ez volt az eredetibe a baj. A lelőtt valakit munkaidőn kívül verzió már egyszer szerepelt az első évadban" Bocs, de ezen percek óta röhögök :D
10/10
amiraa_daaa ápr. 23. 13:03:43 10/10 Előzmény napraforgó
hát ez volt a francia verzioba, amit leszinkronizáltak németre. Ez a szál van azokban az országokban is amik feldolgozták a sorozatot, de ami a lényege hogy felmentik Doblert és vizsgálat lesz ellene. :D azt hogy most én laikusként inkább büszke lennék Doblerre mint ezt a cirkuszt a nyakába varrni ami jön, ha lesz második évad, az egy más kérdés. itt nem a munkaidő a lényeg hanem hogy jogszerűen használta-e a fegyvert vagy sem. De nyilván mit írnak a forgatókönyvírók.
8/10
napraforgó ápr. 23. 12:45:01 8/10 Előzmény amiraa_daaa
Nem tudom, de szerintem a bűnüldözés, pláne a gyilkossági nyomozás nem olyan dolog, ami munkaidőhöz lenne kötve.
Gondolj bele, mondjuk egy bankrablásnál megölik a pénztárost, meg egy-két ügyfelet, azután a bankrablók elmenekülnek. A rendőrök üldözik őket, majd egyszercsak félreállnak az autójukkal, mondván, hoppá, nekünk most lejárt a munkaidőnk, innentől mi nem intézkedhetünk. Na ne már!

Azt elhiszem, hogy a felettese megdorgálta Doblert, mert az utasításával ellentétesen cselekedett, de azt nem hiszem el, hogy akár a francia sorozatban azért kapott volna ki, mert munkaidőn kívül intézkedett.
Ez cseppet sem lenne logikus. Biztos, hogy jól értesz franciául?
10/10
amiraa_daaa ápr. 23. 12:30:31 10/10 Előzmény napraforgó
Munkaidőn kívül ment és használt fegyvert, ez volt az eredetibe a baj. A lelőtt valakit munkaidőn kívül verzió már egyszer szerepelt az első évadban, (azt nem magyarították át) ( egy-két jelenetet nem dolgoztak át, emiatt egy-két esemény, ami hosszabb távon hatott a főszereplőkre az nem érthető. ( főleg hogy

nemcsak felmentik Doblert hanem ha követik ez eredetit még ellenőrzést is kapnak egy ellenőr /katonanővel , aki végül az új kisfőnőkNŐ lesz, és antiRENIfan, tehát Dobler duplán szarul jár.



lett lényeges de egy meg szerintem érthetetlen. Mert a franciában ez másodjára van Doblerrel, és azért kap felmentést, a magyar verzió kevésbé erőszakos nyilván a besorolása miatt, és alig ábrázol bármit is.
8/10
napraforgó ápr. 23. 12:21:10 8/10 Előzmény amiraa_daaa
Én nem hiszem, hogy egy nyomozótiszt, százados ne tevékenykedhetne "önhatalmúlag", hogy annyira, de annyira kötve van a felettese, az őrnagy (Anikó) utasításának, hogy zárja le az ügyet. Az igazságérzetem azt diktálja, hogy igenis menjen és derítse ki az igazságot és ne érje be annyival, hogy találtak egy bűnbakot, akire ráfogták a gyilkosságot, illetve, aki magára vállalta azt.
Igen, tudom, hogy ténylegesen ő ölte meg azt az albánt, vagy macedont, de hipnózis hatására tette. Kiváncsi vagyok, hogy értékeli ezt a joggyakorlat? Dobler azt mondta a filmben,, hogy emiatt csak felfüggesztett börtönbüntetést kapna. Ez egy érdekes ügy.
Nagy kár, hogy befejezték az elmebeteg, erotomán nő akciójával. egy második évadban talán értékelni fogja a hadbíróság, hogy 5 felfegyverzett bűnöző támadta meg Doblert és Renátát és ő kénytelen volt fegyvert használni, hogy magukat mentse. Normál esetben ez egy tipikus szükséghelyzet.
Összes hozzászólás