Csak nem már megint áremelésre készül a Netflix?!

Az elemzések szerint nagyon úgy néz ki.

UBS Securities elemzői szerint a Netflix 2024-ben ismét megemeli az előfizetési árakat, meggyorsítva ezzel a nyereség növekedését. Az elemzők szerint ez azért valószínű, mert a streamingóriás továbbra is egyre nagyobb részt tudhat magáénak a felhasználók tévénézési idejéből. A John Hodulik vezetésével készült, február 27-én publikált kutatás szerint a hirdetéssel támogatott előfizetői csomag, valamint az előfizetők növekedése a 2023-as 7%-os bevételnövekedéssel szemben idén már 15% lehet.

A Netflix tavaly októberben emelt árat Amerikában, Franciaországban és Angliában, de Európában egyelőre nem változtak az előfizetési csomagok. Bár még nem jelentettek be újabb áremelést, a vezetők elmondták, hogy a téma terítéken van. A Netflix társ-vezérigazgatója, Greg Peters a 2023. negyedik negyedévi eredménybeszámolón arról beszélt, hogy

korábban a jelszómegosztás felfüggesztése, és fizetőssé tétele miatt nem emeltek árat,

„mert ezt egyfajta helyettesítő áremelésnek tekintettük”. Peters hozzátette:

„Továbbra is figyelni fogjuk az egyes országokat, és igyekszünk felmérni, hogy mikor nyújtottunk már elegendő többletet ahhoz, hogy megkérjük az előfizetőket, hogy fizessenek egy kicsit többet, hogy azt még több nagyszerű filmbe, sorozatba és játékba fektethessük be”.
Forrás: Netflix

 

Mindeközben a Netflix részesedése az amerikai tévénézésből 2024 januárjában 7,9%-ra emelkedett a decemberi 7,7%-ról. Az elmézések szerint a Netflix  „a média szerkezeti változásainak fő haszonélvezője”.

 

(via Variety)