Tévénézettség: a Zsákbamacska VIP teljesítménye egy gyenge hármas

Még nem bukott meg, de a szombati premieradás nézettsége egy gyenge közepest érdemel, Till Attila után szabadon.

Aki nézte a Zsákbamacska új évadának premieradását a két új műsorvezetővel, Pető Brúnóval és Marics Petivel, az tudja, hogy Till Attila a kezdetekben – persze csak viccből – hármasra értékelte a két fiú teljesítményét.

Ez az osztályozás a nézettség szempontjából is megállja a helyét.

A vetélkedő a fiatalok körében 158 ezer nézőt vonzott 17,9 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében 543 ezren voltak rá kíváncsiak, a közönségarány itt is 17,9 százalékos volt.

kritikánk a zsákbamacskáról

Zsákbamacska – Ilyen lehet egy elcseszett céges buli a TV2-nél

A Zsákbamacska új évadát egy bennfentes VIP adással vezették fel, ahol a legjobb műsorvezetőik voltak a játékosok, és a legrosszabbak az igazi műsorvezetők. Trükkös!

Tovább

 

Ezek a számok nagyon-nagyon messze elmaradnak az „újkori” Zsákbamacska tavalyi, első évadának premierepizódjától, ahol még Rózsa György is tiszteletét tette.

Majdnem pontosan egy éve, 2023 áprilisában, az akkor vasárnap este adásba kerülő első részt 306 ezren nézték a fiatalok körében, a közönségarány 26,6 százalékos volt, a teljes lakosság körében 933 ezer nézője volt 25,6 százalékos közönségarány mellett.

Szóval hatalmas a különbség a két epizód között, és Maricséknak is van hova fejlődniük. A tavalyi év első Zsákbamacska-hete is meglehetősen jól alakult, akkor 256 ezer nézője volt egy-egy adásnak átlagosan a 18 és 49 év közöttiek körében 23,4 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében 828 ezer nézőt vonzott egy epizód. Ennek a sikernek a megismétlésére vajmi kevés esélyt látunk, de persze nem szeretnénk jóslatokba bocsátkozni.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A szombati Zsákbamacska-adás viszont megnyerte a napi nézettségi versenyt az RTL-lel szemben:

a Gólkirályság című sorozat második évada nagyon halovány eredményeket produkál, a mostani epizód szerepelt eddig a leggyengébben,

116 ezren voltak rá kíváncsiak, a közönségarány 13,2 százalékos volt a fiatalok körében, és ez a heti toplistán csupán a 27. helyre volt elég. A teljes lakosság körében sem jobb a sorozat helyzete, abban a célcsoportban 400 ezren nézték az epizódot, ami a 37. helyig juttatta a toplistán.

Az RTL egyedül a vasárnapot tudta megnyerni: vasárnap indult újra a Cápák között, ami a 2024-es évadában mindig előkelő helyezéseket szerzett, és most sem okozott csalódást a csatornának: 188 ezren nézték a visszatérő epizódot a fiatalok körében, a közönségarány 19,5 százalékos volt, és a hatodik helyen végzett a heti nézettségi toplistán. Azért csak a hatodikon, mert a TV2 elmúlt heteinek zászlóshajója, a Házasság első látásra „természetesen” megint az első öt helyet bitorolja, és még csak megszorongatni sem lehetett a műsort.

Forrás: tv2

 


De térjünk még vissza a Cápákhoz: szép-szép ez a nézőszám, amit elért a Cápák között, de a szünet előtti epizódok ennél jóval nagyobb közönséget vonzottak, volt, hogy egészen 290 ezerig is felment a nézőszám, de hogy 200 ezernél mindig sokkal többen nézték a fiatalok körében, az is biztos. Kérdés, hogy újra el tudja-e érni az üzleti showműsor a megszokott számokat, vagy ez is erős csökkenésnek indul. Az RTL egyedüli szerencséje egyelőre az, hogy a TV2-n a vasárnap esti műsorsávban még a Next Top Model Hungary című reality foglal helyet, ami viszont nem igazán tudja hozna a magas nézőszámokat, a most vasárnapi epizód például 112 ezret produkált, a közönségarány 11,5 százalékos volt a fiatalok körében, ezzel viszont csak a 28. helyen végzett a műsor.

Az RTL egy másik műsora is meglepetésekkel szolgált:

a vasárnapi Híradó utánra áthelyezett Házon kívül nagyon magas nézőszámokat hozott:

a fiatalok körében 135 ezren nézték 17,4 százalékos közönségarány mellett, és a toplistán a 12. helyezést szerezte meg, ezzel megelőzve olyan műsorokat, mint Az álommeló legtöbb epizódja vagy a Next Top Model Hungary.

De nézzük a TV2 idei legnagyobb sikerét, a múlt héten utoljára adásba került Házasság első látásra című „kísérleti műsort”! A fiatalok körében egy-egy adást átlagosan 273 ezren néztek, a közönségarány 26,4 százalékos volt, a teljes lakosság körében 877 ezren néztek egy részt, itt 25,4 százalékos közönségaránnyal végzett a műsor. Mindkét célcsoportban újra behúzta az öt epizód az első öt helyet a toplistán, vagyis tényleg elsöprő a siker. Olyannyira, hogy az ötödik helyezett szerdai epizód 248 ezer nézőt vonzott, míg az utána, a hatodik helyen következő Cápák között 188 ezer nézőt tudott megnyerni magának, vagyis szabad szemmel is jól látható a különbség a nagyságrendek között.

ez is érdekelhet

Cápák között: a műsor történetének egyik legérthetetlenebb pitchét adták elő

Moldován András és a többi Cápa sem volt elragadtatva a digitális névjegykártya bemutatásától. De volt itt még biokocsma, szülésre felkészítő kártyacsomag, alternatív növényi tej és egy vendéglátóegységeket kezelő rendszer is.

Tovább

 

A legnézettebb, csütörtöki epizódot 299 645-en nézték, itt 29,2 százalékos volt a közönségarány. Elképesztő számok. A teljes lakosság körében a legnézettebb epizód 931 154 nézőt vonzott, ami 27 százalékos közönségarányt jelentett.

Szomorkodhat is a TV2, hogy véget ért az aranyt tojást tojó műsoruk, hiszen a Zsákbamacska eredményei erősen kérdésesek jelenleg, de azzal talán nem kockáztatunk sokat, ha azt jósoljuk, hogy ezeket a számokat megközelíteni sem tudja majd a beöltözős vetélkedő.

Forrás: RTL Sajtóklub

 

Az RTL hétköznapjait jelenleg meghatározó Az álommeló finoman szólva sem remekelt,

bár az előző hetinél jobb eredményeket ért el múlt héten, de még így is kevesebb, mint feleannyian nézték az adásokat, mint a Házasság első látásra epizódjait. A fiatalok körében Balogh Levente asszisztenskeresését átlagosan 126 ezren követték figyelemmel, a közönségarány 12 százalékos volt, a teljes lakosság körében 389 ezer nézőt érdekelt egy epizód, itt 11,3 százalékos lett a közönségarány. Nagyon alacsony számok ezek, de már csak egy hetet kell kibekkelnie az RTL-nek, mivel jövő héten indul egy vadonatúj formátumú vetélkedő, a The Floor Szujó Zoltán műsorvezetésével – meglátjuk, hogy mire jut majd a TV2-es Zsákbamacska ellenében.

A főműsoridőben a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében természetesen a TV2 került ki győztesen 16,9 százalékkal, az RTL nagyon lemaradva, 12,6 százalékkal a második helyen végzett.