A belső kör

  • -ts- / Mancs

Nehéz a dél-franciaországi örmény maffiózók élete, hisz nem elég, hogy idáig kergette őket a török úgy 1915 táján, máig is kétkezi bűncselekményekből kénytelenek fenntartani tengerre néző patinás hajlékaikat, vagy mondjunk inkább kastélyt. Úgy is, mint trükkös gépkocsilopás, a szomszéd palotácskák komplett, faltól falig kipakolása - nagyjából ennyit látható a munka világából; keccsölnek, mint igavonó: kékgalléros társaság. Nagy hatalmú vezetőjük, mint az ácsok bandagazdája, maga is ott trógerol a gáton, mert egyfelől elkél minden szorgos kéz, másfelől csak az van elvégezve, amit ő csinál, csak az a portás van lelőve, akit ő megcéloz. Jean Reno adja e felelős vezetőt, aki apa is egyben, s mint annyi ebbéli társa, abban bízik, hogy egyszer egy szép napon majd a fia viszi tovább a családi vállalkozást, de az inkább nősülés útján önállósodna, mely tervét intenzíven ápolja egy csinos ápolónő, a nagyi megfáradt lábazatának értő és hatékony masszírozója. A rendező kedvenc szórakozása mindeközben az, hogy minél több beállításban próbálja úgy lefényképezni Jean Renót, hogy e nagy művész - aki haramiavezéri mivoltában már a filmmű előtt elvesztette egyik reménybeli utódját - arculata leginkább azokra a csőrös velencei maszkokra hasonlítson, amelyekbe lépten-nyomon belebotlunk karnevál idején. S nem kell csalódnunk, sikerül is neki maradéktalanul. Mondhatnánk, hogy már ezért megérte, de szépítenénk a valóságot.
Nos, A belső kör egy igyekvőn fotografált, érzelgős marhaság, kellemes környezetben, csupa lestrapált sztoripanelből összeróva, eszkábálva