Elég béna a John Lewis idei karácsonyi reklámja

A korábbi megható rövidfilmek helyett a jelek szerint ebben az évben valami szokatlannal akartak előrukkolni – vegyes a végeredmény.

A John Lewis brit áruházlánc 2007 óta indítja be azzal a karácsonyi szezont, hogy nyilvánosságra hoz egy magas színvonalon megvalósított, ünnepi hangulatú reklámfilmet.

Tavaly egy szívmelengető okokból gördeszkázni tanuló középkorú férfit láthattunk, azelőtt az E.T. és a Stranger Things ihlette sztorival jelentkeztek, 2020-ban pedig az a barátságos jóindulat ihlette meg őket, amit a brit közvélemény mutatott a világjárvány idején meghozott szigorú korlátozások alatt.

2019-ben Magyarországon forgattak le száz szereplővel egy bűbájos fantasy mesét egy bébisárkányról, aki mindig a legrosszabbkor okádott tüzet, 2018-ban pedig Elton John főszereplésével készült kisfilm (amelyben a sztár visszautazott a gyerekkorába). 2017-ben Michel Gondry (Egy makulátlan elme örök ragyogása) rendezésében nézhettük meg, hogyan köt barátságot egy kisfiú az ágya alatt lakó szörnnyel.


Mivel egyes vélemények szerint kissé unalmassá vált, hogy a John Lewis-karácsonyi kisfilmek rendszeresen ugyanazt a formulát használják, hogy támadást intézzenek a könnycsatornáink ellen, idén a cég 14 év után lecserélte eddigi partnerét, az Adam&eveDDB-t, és most először egy új ügynökséget, a Saatchi & Saatchit bízta meg a reklám leforgatásával.

A Rémségek kicsiny boltját idéző sztori szerint egy kisfiú elkezd magról nevelgetni egy karácsonyfát, amiről azonban kiderül, hogy egy húsevő növény, akit ezért a család a kertbe száműz – majd jön a nem várt fordulat. A bénácska cselekménynek nemcsak az üzenete homályos, de az életre kelő Vénusz légycsapója nevű virág is gagyin néz ki benne, és az aláfestő zene, az Andrea Bocelli által előadott rockoperaszerűség is rettenetes.

Talán mégis visszatérhetnének az előző ügynökséghez!


(via The Guardian)

 

A tavalyi sokkal jobb volt

Végre megint sírhatunk egy jót

Kijött a John Lewis nevű brit áruházlánc szokásos éves támadása a könnycsatornák ellen, azaz a várva várt karácsonyi reklámfilmjük. De a Disney sem akart alulmaradni: megérkezett az #IdejeEgyüttLenni karácsonyi történet befejező epizódja.

Tovább