Háborús történetek a vásznon

A Hi-Lo Country című film történetében is meghatározó szerepet kap a háború, de nem mint a hősiesség terepe, hanem mint kisember-hőseinek kisemmizője. Az új-mexikói kisvárosba a második világháborúból visszatért marhatenyésztő fiúk semmit sem találnak úgy, ahogy otthagyták. Birtokaikat, marháikat a városka újdonsült ura kaparintotta meg, a szerelmek kihűltek, az egykori cowboyszabadságot bérmunkára kell felcserélni. A történet két olyan fiatalember barátságáról szól, akik megpróbálnak szabad cowboyként szembeszállni a pénz hatalmával.
Az angol származású Stephen Frears a westernek klasszikus hagyományait kelti életre modern formában, s ehhez remekül teremti meg a poros kisváros miliőjét, és megannyi lakójának olykor csak felvillantott, de nagyon karakteresen megrajzolt figuráját. Nem sorol be semmiben ez a film a mai divatirányzatok közé, a robbanó feszültségek és robbanni készülő konfliktusok ellenére inkább tűnődő szellemű film, amely mégis mindvégig magához vonja a figyelmet. Nagy része van ebben a színészeknek, mindenekelőtt Woody Harrelson belülről szabad marhapásztorának és partnerének, David Lipskynek.