A lengyel anyák bárki seggét szétrúgják! - Anyai szeretet KRITIKA

Az Anyai szeretet című akciófilm egykori különleges ügynöknője örökbe adott fia elrablása után aktivizálja magát újra, hogy szó szerint átgázoljon a varsói alvilágon, kerül, amibe kerül!

Kissé nyúzott arcú, negyvenes nő lép az éjjel-nappali pultjához filmünk nyitójelenetében. Sört? - kérdezi az eladónő, ő csak bólint. Hármat? - kérdezi az eladónő, mire ő hatot kér, és innen már tudjuk, hogy törzsvendégről van szó, akinek nincs jó napja. A bolt előtt hat-hét helyi suttyó zaklat néhány lányt, hősnőnk rájuk szól, hogy viselkedjenek már emberként, amit persze magukra vesznek. A boltosnő kikiabál a nőnek, hogy, ha lehet, fogja magát vissza – ő nyilván látott már tőle hasonlót -, de jön a bunyó és repül az első dobozos sör,

és az első sutyerák már össze is csuklik, majd a második is,

de sokan vannak. Hősnőnk is kap rendesen, majd egy rendőrautó szirénája vet véget a spontán összejövetelnek, és már tudhatjuk is, mire számíthatunk a Netflix kőkemény lengyel akciófilmjétől!

Forrás: Netflix

 

Mondjuk, ha nem látom az előzetest, akkor az Anyai szeretet cím – eredeti verzióban Anyák napja - alapján kapásból kihagyom Mateusz Rakowicz (A menekülés királya) filmjét, mert az teljesen mást ígér, még akkor is, ha valóban egy anyáról (Agnieszka Grochowska) szól a történet, aki mindent megtesz egy szem gyermekéért. Akit egyébként mások nevelnek, mert még csecsemőként lemondott róla, merthogy különleges ügynökként nem engedhette meg magának a luxust, hogy anya legyen, pláne néhány halálos ellenséggel, akiket munka közben szerzett. És egy szerb gengszter nem is felejt, a varsói alvilág néhány keményfiújával elraboltatja a már tini félvér srácot, Nina Nowak őrnagy, - merthogy ez a neve hősnőnknek - pedig akcióba lendül, és egy rendőrségi kapcsolat segítségével

nekiáll levadászni a helyi maffiát.

Nem szarozik, fegyver nélkül vág neki, aztán improvizál azzal, amit a helyszínen talál vagy amit ellenfeleitől vesz el, és közben ő is kap rendesen, ami azért biztos árt neki, akármilyen magas is a fájdalomküszöbe.

Forrás: Netflix

 

Nem csak hősnőnk fájdalomtűrő képessége különleges, de maga a miliő is, amiben mozog. A helyi kiskirályt például Voltmérőnek vagy röviden csak Voltának hívják, talán mert szeret sokkolóval dolgozni, és az apja fejét egy nagy befőttesüvegben tartja a kandalló felett, ő maga pedig szeret szado-mazó cuccokban járni.

A varsói alvilág eléggé úgy néz ki, mint egy kissé megkésett techno party,

és akkor még ott van a megbízó, a Szépségkirálynő becenévre hallgató orosz vagy talán belorusz diplomata, aki odahaza mossa tisztára az ebül szerzett pénzt, és akinek van egy hallgatag zseni fia – onnan tudjuk, hogy zseni, mert ha sakkozik, nem szabad zavarni. A hallgatag, ütésálló, mindenen átgázoló hős és az erősen stilizált alvilág, amelybe kénytelen alászállni, erős John Wick áthallásokat tartalmaz, és a készítőkre nyilvánvalóan hatott Keanu Reeves több részes, iszonyú menő ámokfutása, bár tudták, hogy nekik nem a menőségre kell hajtaniuk, hanem a helyi ízekre, attól lesz izgalmas az egész.

Forrás: Netflix

 

Működik is a dolog, részben azért, mert jól van kitalálva az amúgy rém egyszerű alapsztori, jók a karakterek, baromi jól vannak kitalálva a sokszor nagyon brutális harcjelenetek, és mert ehhez jól illik Agnieszka Grochowska nihilista tekintete. Grochowska (Velence, Az erdő, Nem hagytak nyomokat, Hogyan lettem szerelmes egy gengszterbe) jelenleg a legfoglalkoztatottabb lengyel színésznők egyike, aki elsősorban drámai szerepeket vállal, és pont ezért volt remek választás Nowak őrnagy szerepére, aki

nagyon sok pofont kapott már az élettől, de a legtöbbet már vissza is adta.

Az ő hősnője szemében ott van minden átélt fájdalom és veszteség, de ott van az is, hogy neki már mindegy, vele mi történik, és ez jó, mert a színtisztán tragikus múltú anyagtigris nem lett volna túl izgalmas.

Forrás: Netflix

 

Vicces egyébként, hogy a Netflixen egyszerre jött ki a lengyel anyás sztori és a Jennifer Lopez-féle Anya, és mindkét film ugyanazzal az alapsztorival dolgozik, az annak idején örökbe adott gyerekkel, akit elrabolnak, de teljesen más végeredménnyel. Bár kritikusunk rajongott J-Lo fitnesz bemutatóba oltott munkájáért, a nézők zöme csak egy újabb futószalagon gyártott tucat akciófilmet látott benne sablonos akcióval, sablonos karakterekkel – a lengyel verzió a sörös dobozzal verekedő, mocskos-véres anyukájával ezerszer emlékezetesebbre sikerült.

Értékelés: 8/10