Lázadoznak a rajongók az új Marvel-sorozat intrója miatt

Kiderült, hogy a Samuel L. Jackson főszereplésével készült Titkos invázióba a mesterséges intelligencia is besegített.

Tegnap debütált a Disney+ műsorán a Secret Invasion (Titkos invázió), amelyben Samuel L. Jackson újra eljátszhatja Nick Fury karakterét, aki a Földre beszivárgott, alakváltó Skrullok ellen harcol. (Hamarosan érkezik a Port kritikája is.) A diskurzus egyelőre mégsem arról szólt, hogy sikerült-e az alkotóknak megidézniük a klasszikus kémfilmeket, hanem hogy a széria főcímét részben vagy egészben AI, azaz mesterséges intelligencia segítségével generálták.

Mindezt maga Ali Selim, a sorozat rendezője és executive producere árulta el, azt állítva, hogy ezzel is kommentálni akarták a széria történetét.

Amikor megkerestük az AI-gyártókat, ez is része volt a dolognak - ez csak úgy jött az alakváltó, Skrull-világ identitásából.”

Selim azt is elmondta, hogy nem igazán érti, hogyan működik az AI, de lenyűgözte, ahogy meg tudta ragadni a sorozat baljóslatú hangulatát.

Beszélgettünk velük ötletekről, témákról és szavakról, majd a számítógép beindult és csinált valamit. Aztán egy kicsit megváltoztattuk az eredményt új szavak hozzáadásával."

Az internet népe, illetve a széria célközönsége erre kissé morcosan reagált, a közösségi médiában beindult a kommentcunami.

„Ha hozzám hasonlóan azon gondolkodtál, hogy "Miért néz ki a #SecretInvasion főcíme úgy, mint a gennyes sz*r?", az azért van, mert bullshit és plágium segítségével készült”

- írta egyikük, és a többséget az alkotók vélelmezett szándéka sem hatja meg.

„Van valami abban, hogy zavaró, nem emberi művészetet használnak egy olyan sorozathoz, amely arról szól, hogy idegenek veszik át az uralmat a világ felett. De nem kellett volna mesterséges intelligenciát használniuk. Még ha ezt a hatást akarták is elérni, akkor is valódi művészeket kellett volna felkérniük”

- olvasható az egyik kommentben, más pedig humorral próbált rávilágítani, hogy mi a baj ezzel a logikával.

„A Breaking Bad intróját nem metamfetamin-dealerek találták ki, a Bridgerton főcímeit nem az 1800-as években rézkarcolták, és biztos vagyok benne, hogy a Dexter intróját sem egy sorozatgyilkos készítette. Tudod, ki csinál jó intrókat? A művészek.”

Sokak szerint nemcsak az a baj, hogy hús-vér művészek helyett számítógéppel dolgoztat a Marvel, de a végeredmény eleve ronda.

„Semmi sem mutatja jobban, hogy nem értékelsz egy terméket, mint amikor AI generált képet vagy animációt teszel elé. A vizuális megjelenése hamarosan elavult lesz, de az erkölcsi kár jóval tovább fog tartani.”

Van, aki arra is rámutatott, hogy ez a húzás beleillik abba, ahogy a Marvel kezeli a VFX szakembereket.

"Marvel: már most is hírhedt arról, ahogy a túlhajszolt VFX művészekkel bán.
Szintén Marvel: A pokolba is, használjunk A.I.-t az intróhoz, hogy ne kelljen fizetnünk a művészeknek, hogy egy vizuálisan lenyűgöző műalkotást készítsenek."

Érzékelve az online felzúdulást, a főcímet gyártó Method Studios közelményt juttatott el The Hollywood Reportnek, amelyben azt állítják, hogy nem kizárólag AI-szoftvert használtak.

"A mesterséges intelligencia csak egy eszköz a művészeink által használt eszközkészletek közül. Egyetlen művész munkáját sem váltotta fel ezeknek az új eszközöknek a beépítése; ehelyett inkább kiegészítették és segítették kreatív csapatainkat."

A Method szerint az intróban a karakterek tulajdonságainak és mozgásának létrehozásához meglévő és egyedi AI-eszközöket használtak, de a főcím elkészítésében a művészeti részleg, az animátorok, a kompozitőrök és más művészek munkája is benne volt.

A sorozat sztárjával, Samuel L. Jacksonnal éppen a „botrány” kirobbanása előtt jelent meg interjú a Rolling Stone-ban, amiben az írósztrájk mellett az AI-témára is kitért. Elmondta, hogy ez egy olyan téma, amely már a Star Wars-előzményfilmek óta foglalkoztatja.

"Az emberek csak most kezdtek el aggódni emiatt? Én már régen rákérdeztem erre. Amikor először szkenneltek be George Lucasnak, még csak nevettünk ezen, mert azt hittem, azért csinálja, mert az I. epizódban ott voltak azok az öregek, és ha valami történik velük, akkor is be akarja őket tenni a filmbe."

Jackson akkor realizálta, hogy bármikor felhasználhatják a képmását, amikor a Marvel kapitányban belőle is készítettek egy megfiatalított verziót.

A színész emiatt most már jobban odafigyel, amikor a szerződései nyelvezetéről van szó.

Amikor szerződést kapok, és ott van rajta a 'határozatlan időre' és az 'ismert és ismeretlen' szavak: áthúzom azt a szart. Ez az én módszerem arra, hogy azt mondjam: 'Nem, ezt nem hagyom jóvá'."

via. THR / Rolling Stone / Uproxx