Master Chief sisakja és pucér feneke – 9 dolog, amiben eltér a Halo sorozat a játéktól

A SkyShowtime sorozata alaposan eltér az ősforrástól: Master Chief nemcsak megmutatja az arcát, de szerelmes lesz egy olyan nőbe is, aki az űrlények oldalán áll, és sosem szerepelt a játékban! És ez még nem minden...

A SkyShowtime február 14-i magyarországi startjával nemcsak Sylvester Stallone Tulsa Kingje és Kevin Costner sorozata, a Yellowstone (valamint annak kapcsolt részei, az 1883 és az 1923 előzményszériák) vált végre legálisan elérhetővé idehaza, de a nálunk forgatott Halo is. Ami nem más, mint a 2001-ben hódító útjára induló, PC-ken és Xbox-konzolokon elérhető, kultikus népszerűségnek örvendő sci-fi akciójáték (valamint annak folytatásainak) adaptációja.

A tévésorozat tisztességes iparosmunka lett, avagy az elcsépelt Cserobil-hasonlattal élve: „nem jó, de nem is tragikus”. Csakhogy olyan sok mindenben eltért az eredeti változattól, hogy maguk a készítők is jobbnak látták, ha inkább egy teljesen másik kánonba teszik át a történetet. Az alábbi cikkünkben tehát csupa olyan radikális változtatást szedtünk össze, amelyek produceri szempontból valahol talán még érthető döntések, ám a hardcore gémereknek hónapok óta égnek áll ezektől a hajuk.

Lássuk hát! De vigyázat, GIGANTIKUS SPOILEREK következnek!

 

1. Master Chief a játékban sosem vette le a sisakját

A Halo-játékok egyik legikonikusabb eleme kezdettől fogva az volt, hogy a Spártaiaknak hívott elit kommandóscsapat legkeményebb gyilkológépe, az űrlények ellen vívott háború ünnepelt hőse, Master Chief, mindig talpig Mjolnir-páncélban feszített, az ikonikus Mark VI-os sisakkal a fején, és többnyire csak kurta parancsszavakat vakkantott. Így aztán minden játékos (ideértve akár még a lányokat is!) könnyen elhitte, hogy ő maga Master Chief, hiszen a Halo-ban és a folytatásaiban végig a marcona főszereplő sisakján keresztül láthattuk az eseményeket, és ugorhattunk fejest az ütközetek forgatagába.

Ez a tökéletes illúzió tört meg azzal, hogy a sorozatbéli Master Chief már a legelső epizódban leveszi a fejéről az ikonikus sisakot...

 

 

2. Master Chief a játékban sosem villantott pucér feneket

A sorozatban nemcsak Master Chief arcát, de bizony az acélkemény izmait is láthatták a nézők – ide értve a tomporát is, amin egész sokáig elidőz a kamera, amikor hősünk egy mosdójelenetben egy rozsdás bökővel kioperálja magából az ülepe környékére beültetett, mesterséges érzelemelfojtó ketyerét. Efféle profán blaszfémia a videójátékokban elképzelhetetlen lenne, itt viszont a produceri szándék valahol érthető. Egyrészt egy sci-fi sorozatnak bizonyára több női nézője akad, mint ahányan a Halo-val játszottak, így nem árt a kedvükben járni. Másrészt ha nemcsak a főhőst alakító Pablo Schreiber búskomor fejét látjuk, hanem a testét csúfító hegeket is, amelyek mind a képességeit feljavító orvosi beavatkozások nyomai, akkor könnyebben elhisszük, hogy kitenyésztett szuperkatonából egyre esendőbb halandó lesz belőle, ahogy az idegenek által is égen-földön keresett ősi ereklye felszínre hozza a múltja szándékosan eltitkolt darabkáit...

 

 

3. Master Chief a játékban sosem szexelt

A kétféle Halo kánon tehát abban még megegyezik, hogy Master Chiefet genetikailag feljavították, és gyermekkora óta arra trenírozták, hogy engedelmes szuperkatona legyen belőle, aki minden áron teljesíti a rá bízott küldetést. A sorozat azonban előtérbe tolja az immáron sisak nélküli űrharcos érzelmeit is, aki egy idő után olyannyira nem nyomja már el az érzéseit, hogy még szerelemre is lobban a szíve az UNSC (Egyesült Nemzetek Űrparancsnoksága, a Halo világának kissé fasisztoid katonai végrehajtó hatalma) fogságába kerülő nő, Makee (Charlie Murphy) iránt!

Aki történetesen nem más, mint az űrlények kéme...

Mégis, a két karakter egymásra találása és szexjelenete a sorozatban érthető: mindketten félve tisztelt, kívülálló páriák a saját közegükben, így valójában sokkal több a közös bennük, mint a két harcoló félben, akiket világok választanak el egymástól, hiszen Master Chiefet és Makee-t is a galaktikus háború végkimenetelét eldöntő szuperfegyverként kezelik a saját hatalmi döntéshozóik, mit sem törődve az érzelmeikkel.

 

 

4. A címbéli Halo gyűrűvilág is más a játékban

Egy olyan streaming sorozat esetében, amelynek a címében a Halo szó szerepel, azt gondolnánk, hogy többet láthatunk erről a helyről azon túl, hogy az valami misztikus hely, a bibliai Édenkertre emlékeztető, buja vegetációval, és félelmetes idegen struktúrájú építményekkel, ahová csak egy maroknyi kiválasztott léphet be...

Így tehát az a legkirívóbb és legzavaróbb különbség a játékok és a Halo sorozat között, hogy az utóbbiban alig látjuk magát a Halo néven ismert gyűrűvilágot!

Összehasonlításképp: a Halo: Combat Evolved című 2001-es játékban a 25. másodpercben felbukkant a Halo gyűrűvilág, és már a második küldetésben ezen a helyen lődözünk a Covenant űrlényeire.

 

 

5. Makee karaktere nem is létezik a játékban

Időzzünk el egy kicsit azért ennél az új karakternél! A sorozatban egyedül Makee és Master Chief képesek aktiválni azokat az ereklyéket, amelyek megmutatják az utat a Halo-gyűrűhöz. A játékokban az embereknek jóval szélesebb köre képes volt ilyesmire, ezért a Covenant tagjai rendszeresen ejtettek humanoid foglyokat, de csak mint praktikus, bármikor pótolható fogyóeszközökre tekintettek rájuk. Olyan ember tehát nem is akadt a játékokban, mint Makee, aki önként dolgozott volna az űrlényeknek pusztán amiatt, mert a fajtársai gyerekkorában bántották, az idegenek viszont barátságosan viselkedtek vele. Olyasmire pedig pláne nem volt példa, hogy az űrlények hatalmi hierarchiájának csúcsán lévő szellemi vezetők „Felkentnek” vagy „Áldottnak” neveztek volna egy embert, és már-már olyan vallásos tisztelettel bántak volna vele, mint valami földre szállt Istennel. Ez tehát egy érdekes adalék volt a sorozatban, de sajnos Makee halálával a showrunnerek el is vágták azon melegében ezt a történetszálat...

 

 

6. Master Chief bajtársai is mások a játékban

A Halo tévésorozat abban is eltér az eredeti játékoktól (valamint könyvektől és képregényektől), hogy kik Master Chief bajtársai. Míg a játékokban a Spártaiakból álló, felpimpelt kommandó a Blue Team, azaz a Kék Csapat volt, itt Silver Team, azaz Ezüst Csapat lett belőle. A játékokban Federick-104, Keely-087 és Linda-058 voltak Master Chief társai, a sorozatban viszont Kai-125, Vannak-134 és Riz-028 váltotta le őket. Utóbbi karakterek érdekes módon sokkal emberibbek, mint a korábbi elitkatonák, ráadásul Master Chief egyik új bajtársa, Kai maga is kioperálja az érzelemgátlóját, így a sorozat végére gyilkos kiborgból már-már egy érzelmekre képes katonanő lesz belőle is. Érdekes lesz majd látni, hogy akkor vajon a Blue Team tagjai mind meghalnak-e a 2. évadban, és a játékokban ezért kíséri hősünket a Silver Team, vagy pedig a két csapat két alternatív idősíkban létezik, és semmiféle hatása nem lesz az egyik osztaggal történt dolgoknak a másik csapat sorsára...

 

 

7. Cortana is más egy kicsit a játékban

Cortana a Halo kánonban egy harci helyzetekre specializált mesterséges intelligencia, lényegében a Spártai-programot vezető Dr. Catherine Halsey-nek agyának másolata. A tévésorozatban viszont inkább csak Google-kereséseket végez és kémkedik, mintsem taktikai tanácsokkal lássa el Master Chiefet, és eleinte a kettejük viszonya sem túl baráti... A játékban az elveket és a morált az emberiség túlélése érdekében sutba vágó Dr. Halsey a klónjai segítségével hozta létre Cortanaát azzal a szándékkal, hogy segítse őt a kutatásaiban. Csak ezután döntöttek úgy, hogy Cortana tökéletes irányítója lehetne a Spártaiaknak, és végül Master Chiefet segítette. A sorozatban ezzel szemben Cortana egyetlen Halsey-klón felhasználásával jött létre, és a mesterséges intelligencia számára nem volt sok választás a tekintetben, hogy melyik szuperkatonához csatolják hozzá. További különbség, hogy míg a játékban Cortana egy chip segítségével került bele Master Chief testpáncéljába, a sorozatban már közvetlenül bekerült a főhős agyába, és a finálében teljesen átvette a teste fölött az irányítást (kiküszöbölve ezzel azt, hogy Master Chief tudata azonnal átkerüljön a Halo-gyűrűbe, amint megérinti az ereklyét, magára hagyva ezzel a bajtársait a csatatérren).

 

 

8. Az idegeneknek a sorozatban lett egy saját nyelve

Ez az egyik olyan kevés változások egyike a sorozatban a játékokhoz képest, amelynek valóban értelme, elvégre egy olyan idegen faj, amely az emberekétől teljesen eltérő civilizáció szülötte, nyilvánvalóan a saját nyelvén kommunikál. Mégis eretnekségnek gondolhatják a sorozatot nézve a játékok rajongói, hiszen a Covenant a Halo 2 játék 2004-esmegjelenésekor sokkal nagyobb mélységet kapott, azáltal, hogy az űrlények angolul (vagy ha úgy vesszük, valamiféle „galaktikus közös nyelven”) beszéltek, így a játékosok is láthatták-hallhatták őket, amikor egymással civakodtak, vagy épp politikai machinációkat tervezgettek. Azzal, hogy az űrlények beszéde a játékokban érthető volt (és kiválóak voltak szinkronhangok), a különféle idegen fajok nemesebbnek, civilizáltabbaknak tűntek – míg a sorozatban már a beszédükkel is bizonyítják, hogy az emberektől teljesen eltérő létformák.

 

 

9. Furcsa kémkütyü bukkant fel a sorozatban

A Halo-univerzum a játékokban számos elképesztő sci-fi ketyerét vonultatott fel, az űrutazástól kezdve a plazmafegyvereken át a mesterséges intelligenciáig. A sorozat viszont egy új dolgot is bevezet, ami egyelőre egy elég rejtélyes dolog a következményeit tekintve. Itt ugyanis egyes karakterek lényegében úgy tudnak kémkedni, hogy beleülnek valamiféle futurisztikus székekbe, fémgolyókat helyeznek a fejükre, és szellemként megjelennek egy másik szobában, ahol valakik beszélgetnek, mit sem sejtve arról, hogy mások is hallják őket. Erre valószínűleg azért volt szükség a sorozatban, mert az költséghatékonysági okokból nem az emberiség és az űrlények galaxisméretű csetepatéjára koncentrál, hanem sokkal inkább az UNSC-n belüli hatalmi harcokra.

 

 

(via Dualshockers & The Gamer & Screenrant)