Örül a Netflix, hogy vesztett közel egymillió előfizetőt

Nem őrültek meg teljesen, csak saját becslésük alapján 2 millió leiratkozóra számítottak. Kiderültek ezenkívül annak a részletei is, hogyan szeretnék megakadályozni a belépési jelszavakkal való visszaéléseket.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a streaming óriás első pénzügyi negyedévében 200 ezer felhasználót veszített, ami miatt azonnal visszaestek a részvényeik, és határozott lejtmenetbe kezdtek. A cég vezetői azonban a jelek szerint fel voltak készülve a legrosszabbra, hiszen az április 1-től június 30-ig tartó időszakra kétmilliós előfizető-vesztéssel számoltak, szóval Reed Hastings, a Netflix társ-vezérigazgatója kifejezetten örömhírként tálalta a részvényeseknek kiadott közleményében, hogy végül „mindössze” 970 ezerrel csökkent a felhasználóik tábora.

A cég vezetősége azt is elárulta, hogy a korábban 2022 végére jelzettől eltérően

legkorábban 2023 elején kerül sor arra, hogy bevezessék az olcsóbb, cserébe viszont reklámokkal terhelt Netflixet.

Ezzel párhuzamosan gőzerővel dolgoznak azon is, hogy megállítsák azt a tendenciát, amely szerint több felhasználó is továbbadja a belépési jelszavát néhány ismerősének, így a streaming szolgáltató számos potyautast kénytelen kiszolgálni.

Forrás: Jakub Porzycki / NurPhoto via Getty Images


Az új rendszer alapján azoknak az előfizetőknek, akik nem csak az otthonukban kívánják igénybe venni a szolgáltatást, extra díjat kell fizetniük: annál többet, minél több plusz gépről nézik a tartalmakat. Azt azonban megígérte a Netflix, hogy útközben, a laptopjáról vagy a mobiljáról továbbra is ráfizetés nélkül élvezheti majd mindenki a streamelést. Ennek a konstrukciónak a bevezetésére is majd csak valamikor 2023-ban kerül sor, szóval addig fellélegezhetnek a kalózkodók.

A Netflix egyébként súlyos problémái ellenére továbbra is a vezető streaming szolgáltató, hiszen világszerte 220,67 millió feliratkozóval rendelkezik (a Disney+ ezzel szemben „csak” 205,6 millióval). A már említett Reed Hastings pedig a mostani nehézségeket követően a piac újbóli fellendülésére számít, mivel véleménye szerint a lineáris tévézésnek öt, de legkésőbb tíz éven belül leáldoztak.


(via IndieWire, Uproxx)

(Borítókép: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)