Tévénézettség: a Gólkirályság hatalmas buktája csak a kisebbik baja az RTL-nek

Nem jöttek be az RTL számításai, szombati húzósorozatuk, a Gólkirályság második része még gyengébben szerepelt, mint az amúgy is kevés nézőt összekaparó első epizód.

Hol van már A mi kis falunk mindent elsöprő szombati nézettsége?! Kiálthatnak fel az RTL székházában és a képernyők előtt ülők is. A Gólkirályság második évadának második része még az elsőnél is gyengébben szerepelt: a premiert még 147 ezren nézték, a közönségarány 14,8 százalék volt, és a toplista 12. helyén végzett, ami nem túl nagy teljesítmény, főleg ha A mi kis falunkkal vetjük össze.

ez is érdekelhet

Tévénézettség: Irtózatos kapufát lőtt az RTL a Gólkirálysággal

Besült a Gólkirályság új évadának premierje, visszasírja még a csatorna (és talán a nézők is) A mi kis falunkat.

Tovább

 

A második rész 119 ezer nézőt vonzott, a közönségarány 14,7 százalékos lett, ez pedig a toplista 26. helyére volt elég.

Akkor tudjuk érzékeltetni a bukta nagyságát, ha azt is hozzátesszük, hogy a rivális TV2-n a Gólkirályság sávjában sugárzott, agyonismételt Taxi 2-nek is sikerült felülmúlnia a Gólkirályság nézettségét a fiatalok körében: a francia akciófilm 124 ezer nézőt és 15,2 százalékos közönségarányt produkált, amivel a toplista 21. helyéig jutott, ez pedig jobb eredmény, mint amit az RTL sorozata elért.

Forrás: MediaPress

 

Így a szombat, ami az utóbbi időben rendre az RTL-é volt, most a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarány tekintetében a TV2-é lett, ami hatalmas érvágás lehet a csatornának, tekintve hogy a hétköznapokon labdába sem rúghat a TV2-vel szemben. És hogy mi okozza a TV2 hétköznapjainak elképesztő győzelmét? A válasz a Házasság első látásra.

A „társkereső” reality brutális számokat produkál, ennyire erős hétköznapjai már nagyon régen voltak nem csak a TV2-nek.

Olyannyira sokan nézik a műsort, hogy a múlt hét három adása lett 2024 első három legnézettebb műsora.

Az április 8-i, hétfői epizódot 306 095-en nézték, a közönségarány 29,8 százalékos volt a fiatalok körében. Ez a szám még egy hétvégi showműsor becsületére is válhatna, de a TV2 ebből minden hétköznapra szállít egyet, amivel elképesztő csapást mér az RTL-re. És még mindig van benne kraft, az előző héthez képest jelentősen tudta is növelni nézettségét a műsor.

Forrás: TV2

 

A reality egy-egy epizódját átlagosan 286 ezren követik figyelemmel, a közönségarány elképesztően magas, 28,5 százalékos, a teljes lakosság körében 861 ezren néznek egy részt, itt 25,4 százalékos a közönségarány.

Az RTL-en az ezzel egy időben adásba kerülő Az álommeló viszont veszített nézőszámából, az előző heti 140 ezres átlagos nézőszám múlt hétre 134 ezerre csökkent, viszont a közönségarány 13,1-ről 13,2 százalékra módosult, ami azt is jelenti, hogy múlt héten kevesebben néztek tévét, mint az azt megelőző héten, de a Házasság első látásra számain még ez sem fogott ki. Az álommeló a teljes lakosság körében még gyengébben teljesít, ott jelentős veszteséget könyvelhet el az előző héthez képest, és itt már a közönségarány csökkenésén is látszik, hogy nem lett az idősebb nézők kedvence a műsor.

Vasárnap az RTL-nél A renitens, a TV2-nél a Next Top Model Hungary hozza a számokat, mindkét műsor tudta növelni nézettségét, az előbbi 155 ezerről 158 ezerre, az utóbbi 140 ezerről 146 ezerre a fiatalok körében. Mivel a TV2 nem akarta a modelljeit A renitens idősávjában versenyeztetni, így a két műsor nem azonos idősávban kerül a képernyőre, ezért nem egymástól veszik el a nézőket.

És akkor a toplista:

a Házasság első látásra mind a fiatalok körében, mind a teljes lakosság körében mesterötöst produkált, vagyis a hét öt legnézettebb műsora mindkét célcsoportban a TV2 realityjének öt epizódja lett.

A fiataloknál a hatodik helyen ért célba a vasárnapi RTL Híradó, hetedik lett A renitens, nyolcadik a PSG – FC Barcelona BL focimeccs, kilencedik a Next Top Model Hungary, tizedik pedig Az álommeló legnézettebb, szerdai része.

A teljes lakosság körében a Házasság első látásra mesterötöse után a hatodiktól a kilencedik helyig Tények-adások sorakoznak, majd két RTL Híradó következik. A renitens a 13. helyen végzett.
A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében nagyon elhúzott a TV2 az RTL előtt: az előbbi 17,5 százalékot tudhat magáénak, az utóbbi csupán 11,9-et, vagyis a TV2 megütötte a jackpotot a Házasság első látásra neurotikus párjaival.