5/10
offtopic
vakkond 2014 szept. 08. - 02:16:56 5/10 Előzmény feketevipera
(11/11)
Kösz Vipera, tökéletesen értékelted a filmet.
Pontosan ezt éreztem én is a film megnézése után.
Lehetett volna jobb is.
7/10
Sadenal 2014 jún. 08. - 01:09:26 7/10
(10/11)
A nyomasztó hangulat, az operatõri munka valóban remek és kicsit én is egyetértek avval, amit feketevipera leírt. Szerintem is giccsbe hajlik a romantikus részek miatt (amire a zene is rátesz egy lapáttal), ugyanakkor a karakterek kidolgozottsága mégsem felületes, hanem azért valamiért mégis mûködik. Lehet késõbb újra elõ kéne venni, mindenesetre Kramer-t filmjeire jobban rá kéne mennem, mert amit a Megbilincseltekkel és az Ítélet Nürnbergben-nel mûvelt az zseniális volt és biztos akad még ott egy-két gyöngyszem. :O :)


7/10
k11zoltan 2012 dec. 05. - 15:33:25
(9/11)
Egy délutáni mozinak elmegy.
9/10
vlad90 2012 nov. 19. - 12:24:49 9/10
(8/11)
Nem, az ugyanennek a könyvnek egy másik feldolgozása.
9/10
vlad90 2012 nov. 18. - 15:52:33 9/10
(7/11)
Amennyire lehúztam ennek az újabb változatát, a Veszélyes jövõt, annyira pozitívan csalódtam ebben. Sokkal könyvhûbb adaptáció, hatásosabb és hihetõbb. Mindenképp ezt érdemes megnézni a kettõ közül, a másikat meg nagy ívben elkerülni.
feketevipera 2011 aug. 24. - 22:34:00
(6/11)
Hogy õszinte legyek, felemás érzések kavarognak bennem a film megnézése után. Egyfelõl nagyszerû a téma, kellõképpen nyomasztó a légkör, de van valami megmagyarázhatatlanul bugyuta és giccses az egészben. (Szerencsére az mtv-s szinkronnal láttam, el se tudom képzelni, az MGM-en milyen förmedvényt hozhattak ki belõle.) Az elsõ egy óra elég vontatott és szinte unalmas, túlbonyolított érzelmi szálak uralkodnak benne. Aztán a második óra eleje (kb. 20 perc) az, ami szerintem kifejezetten jó, ott végre megélénkül a cselekmény, eléggé sötét lesz a hangnem, San Francisco látványa borzasztó, itt kétségtelenül az érzelmekre akartak hatni a készítõk. Sajnos túl rövid ez a rész, és egy kicsit (nagyon?) bugyutácska csattanóval ér véget, utána pedig újra jön a giccs. A befejezés annyira melodramatikus, hogy már szinte fáj, de a szándék nyilvánvaló.
Sokkal mélyebbre lehetett volna hatolni a sztoriban egy jó/jobb forgatókönyvvel, amely hihetõbbé varázsolja az egészet. Furcsa pl. belegondolni abba, hogy az ausztrálok annak ellenére gondtalanul töltik a mindennapjaikat, hogy csak pár hónap van hátra az életükbõl, és még a végén is szinte rezignáltan veszik tudomásul a pusztulást (az utolsó 30-40 percben is inkább koncentrálhattak volna erre, mint a hülye autóversenyre, meg a "méregtabletta" osztogatásának és az Istenhez könyörgõ rendezvényeknek a felületes ábrázolására, ez hasznosabb téma lett volna a drámaiság szempontjából). No meg az is érdekes, hogy a városok szó szerint kihaltak, senkit sem lehetett az utcán meghalva látni, pedig nem hiszem, hogy ne maradnának hullák a szabadtéren ilyen esetben.
Alapvetõen érdekes etikai problémák merülnek fel a történet során (mint pl. a fegyverek segítségével önmagát kipusztító emberiség, az értékek szerepe egy kihalásra ítélt közösségben - pl. ki mit tart fontosnak: a szerelmet, a versenyzést stb. -, mire van még idõ pár hónap alatt, jogunk van-e az öngyilkosságot és mások megölését választani a lassú kínhalál helyett, hogyan lehet feldolgozni azt, hogy amit eddig nem tettünk meg, azt már nem fogjuk tudni megtenni, és hogy hányan halnak meg olyanok, akik még alig éltek, akik tele voltak vágyakkal, reményekkel, de már soha nem fogják ezeket elérni), viszont a tálalás ezt sokszor elrontja. A befejezés szerintem kétértelmû: a "Van még idõ, testvéreim" egyrészt lehet ironikus utalás arra, hogy már nincs idõ, hiszen a filmben az utolsó emberek is meghalnak lassan, de a való életnek szóló figyelmeztetés is lehet, hogy a filmbeli eseményeknek nem feltétlenül kell a valóságban is megtörténniük. Igazából hiába van a közremûködõk között sok nagyszerû színész, egy jó rendezõ és egy jó operatõr, az émelyítõ romantikázás, a helyenként blõdlibe való megoldások és a történet túlzott elnyújtása szerintem túl sokat ront az élményen.
Ford Mustang 2011 júl. 17. - 13:17:00 Előzmény hurvanyek
(5/11)
Igen, Sztankay. Õ neki a legjobb.
10/10
drug 2011 jún. 22. - 20:50:01 10/10
(4/11)
Méltatlanul partvonalra tett film, valószínûleg a mélyen nyomasztó témája miatt. Az operatõre a 2-szeres Oscar díjas Giuseppe Rotunno, Fellini és Visconti operatõre, a fényképezés egészen lenyûgözõ, néha szinte hipnotikus hatású, álomszerû. A fõ zenei motívum a Waltzing Matilda, az ausztrálok nemzeti dala, a színészek egészen elsõrangúak, kimagaslóan nagyszerû az egész film. Olvastam egy hozzászólást az imdb.com filmes honlapon. Egy volt amerikai repülõs írta, aki 1960-ban látta a filmet egy Kínához közeli légibázison 20 társával együtt. Azt írta, hogy a film elõtt erõsnek és halhatatlannak hitte magát 22 évesen, de ez addig tartott, amíg meg nem nézte a filmet. A vetítés végén a 20 fõnyi amerikai repülõs 10 percig meg sem tudott szólalni a sokkhatástól.
Még az is lehet, hogy azért nem tört ki az atomháború a 60-as évek elején, mert néhány katonai és politikai vezetõ is látta ezt a filmet.
Hát csak ilyen filmecske ez....
hurvanyek 2010 okt. 28. - 22:15:37
(3/11)
Ki ez a gregory peck szinkron? Kabaré.Aki a Római vakációban volt a hangja az jó volt.
6/10
g.legrady 2010 okt. 28. - 22:06:38 6/10
(2/11)
Elítélõ megjegyzésem a mai vetítésre vonatkozik!!
6/10
g.legrady 2010 okt. 28. - 22:04:12 6/10
(1/11)
Kitûnõ, legendás színészek, eltorzított fizimiskával, kimagaslóan élvezetes filmben, borzalmas szinkronnal (tisztelet a kivételnek)