Téma: Elbûvölve

Mizantropeee ápr. 20. 19:18:44 Előzmény Coleman
(11/11)
A szó, amit rosszul írtál, helyesen hamisítatlan.
4/10
agyatlanzombi 2020 máj. 04. - 06:35:50 4/10
(10/11)
Ez egy gyenge film Hitchcocktól. Egyes beállítások ülnek, ez inkább az operatőr érdeme. A zene is egész jó, már érezhetően megy a thriller irányába a rendező, de még ezzel nem borzongat... minket. Mert a maga korában izgalmas lehetett. Ma már inkább erőltetett ez a nagy pszichoanalízis, meg álomfejtés, hogy rájött a nő a részletekre egyetlen álom alapján. Egy jelenet tetszett, amikor a férfi kifakadt a vasúti kocsiban, mert kikészült az állandó tudálékoskodástól. Elég idegesítő volt mindegyik pszichiáter, a nő is, a kis öreg meg egyenesen tenyérbemászó pofa. Egyébként nem volt csúnya pár a Gregory Peck-Ingrid Bergman így együtt, nem is értem, miért a kövér, kopasz Rosellinihez ment feleségül... (dehogynem:)
10/10
Rojita 2020 ápr. 18. - 23:48:19 10/10
(9/11)
Hitchcock nagyon tudott filmet készíteni. Semmi száguldozás, semmi akció, - sőt, inkább lassú a film ritmusa, mégis feszült és izgalmas.
Ingrid Bergmant és Gregory Pecket látni külön élvezet.
75 éves ez a filmcsoda. A YouTube-on megnézhetitek.

Mintha új lenne a szinkron, de miért?
10/10
Viharsziget 2017 jún. 02. - 22:53:42 10/10
(8/11)
Remek film, a végén meg teljesen meglepett a csavar! 1945-ben a MESTER ilyeneket tudott!
breeder 2014 máj. 07. - 22:43:06
(7/11)
Véleményem szerint Peck ebben a filmben nem nyújtott színészileg valami hú de emlékezeteset, de persze ebben az is közrejátszhatott, hogy Hitchcock megkérte õt, hogy direkt vegye ilyen szürkére a karaktert, hogy az nem nyomja agyon a sztorit, és hogy a többi karakter jobban érvényesüljön. Dr. Alexander Brulov-on viszont sokat röhögtem, õt nagy húzás volt berakni, mert csak úgy szórta a poénokat! A Dalis jelenetek is jók voltak. Azok közül a szekér kerékdobálós rész tetszett a legjobban. :) Szóval összességében ez egy jó film, bár néhol egy kicsit vontatott volt a történet. 8/10
Coleman 2010 szept. 03. - 14:50:06
(6/11)
A legelején, a stáblistán ki volt írva kilométeres betûkkel Dalí neve. Mellesleg úgy látszik Azuroo Andrew kolléga arra szakosodott, hogy minden a híres Htichcock interjúból emeljen ki dolgokat a Hitchcock filmek elé, kritikai megjegyzéseit más kritikákban is hiánytalanul el lehet olvasni, hát más tollával ékeskedni mégsem szép dolog.
A film egyébként nem igazán tetszett, bár egyáltalán nem rossz, Rózsa Miklós sokat dicsért zenéje nekem dagályos volt, legalábbis ebben a filmben, így alkalmazva, egyébként is túlságosan melodrámává vált ez a film. A nyomozás persze izgalmas, és ez is egy hamisíthatatlan Hitchcock film, de a szememben nem tudott igazán jó filmmé válni.
csabaga 2010 aug. 05. - 16:24:04 Előzmény Rahel
(5/11)
Hozzávetõleg öt alkalommal ájul el Gregory Peck.Ez esetleg világrekord?:)
Leszámítva ezt a sok ájulást és a túlírt álomjelenetet,jó film,bár a dupla komlexus is sok egy kicsit.
A mozi erõssége a határozott,okos nõt játszó Ingrid Bergman és a szórakoztató mentora.
Rahel 2010 jan. 26. - 22:21:27
(4/11)
-Én úgy éreztem, hogy Peck néha egy kicsit túljátszotta szerepét, de amúgy erõs alakítás persze, na meg legalább nem olyan primadonna módon esett össze, mint Stewart (egyik kedvenc színészem) a Szédülésben :D
offtopic
Moldávia bánata 2010 jan. 04. - 14:11:41
(3/11)
Hát ez így van! Máshogy nem is lehet!
ReBii 2006 nov. 09. - 20:10:16
(2/11)
Én ma láttam ezt a filmet, szerintem a magyar címe Bûvölet, de ebben nem vagyok biztos. . Csak furcsálltam ezt Port-os címet.
Szerintem nagyon jó film!! De tényleg!
Engem az Óz a csodák csodájára emlékeztetett hangulatában és zenéjében, és szóval grat grat nagyon jó film!!
[: Azuroo andrew :] 2006 nov. 02. - 18:34:52
(1/11)

Hitchcock célja a Spellbound-al, az elsõ igazi pszicho analitikával foglalkozó film elkészítése volt. A forgatókönyvet Ben Hecht-t írta, Francis Beeding The House Of Dr. Edwardes címû regénye nyomán.
A regény maga sokkal szélsõségesebb volt, mint késõbb a film lett : õrült ápolónõk, sátánista intézet igazgató, aki a talpára feszületet tetováltatott…

Az Elbûvölve alapvetõen lassú film, különösebb izgalmak nélküli az elsõ felében.
A film jó ideig kevés információt ad a nézõnek, majd egy remek suspens jelenet után (melyben Gregory Peck egy borotvával a kezében az éjszaka közepén kerül szembe vendéglátójával – mesteri jelenet melyben alulról fényképezve a kép egyik oldalán végig borotvával láthatjuk a fel alá sétálgató vendéglátót) jön a Spellbound talán méltán leghíresebb jelenete.
Ez pedig egy álomjelenet melynek díszletét a szürrealista spanyol festõ Salvador Dalí készítette. Egyesek szerint a Mester csupán kereskedelmi, reklám okokból kérte fel Dalít, ám Hitchcock úgy érvelt hogy a festõ képeirõl ismert végtelen perspektívákat szerette volna viszont látni, nem pedig a szokásos filmes álom effektusokat mint az elmosódó homályos kép.
Ezen szekvenciát többször megnézve nyugodtan kimondhatjuk hogy filmtörténet egyik legjobb díszlete a Spellbound ezen jelenetében volt…
Az elõzetes tervekkel ellentétben azonban a Dalí által alkotott díszletek csak egy része került a filmbe. A kihagyott álom jelenetben olyan tipikus Dalí motívumok jelentek meg, mint a szobor aminek testén fiókok vannak s melybõl hangyák másznak ki majd ellepik Ingrid Bergman arcát…

Az Elbûvölve a fentebb említett két jelenet után válik igazán jó filmé, hiszen az ominózus álom fejtegetése nyomán jutunk információk birtokába melyek egyre közelebb visznek a megoldáshoz.
Visszatérés az állítólagos gyilkosság helyszínére (a háttérvetítés itt finoman szólva is kínos) majd a fõhõs tisztázása.

Az álom jelenetek mellett kiemelendõ Rózsa Miklós zenéje, melyet Oscar díjjal jutalmaztak, illetve Bergman alakítása, vagy úgy is fogalmazhatnék hogy puszta jelenléte a filmben (látszólag frigid ám zavarba ejtõen szexy a szemüvegében a szakmai érvek mögé bújó doktornõ figurájában).

(10/8)